جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شمس مدير حوزه يزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد در اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری با ارائه گزارشی از وضعیت این حوزه، اظهار داشت بنا به توصیه آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد تاکنون هیچ برنامه‌ای را به دلیل نداشتن بودجه تعطیل نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس، پیش از ظهر امروز در  اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری، در یزد، گفت: در استان یزد14 مدرسه علمیه داریم که یکی از این مدارس به عنوان مدرسه سفیران هدایت و بقیه نیز به صورت بلندمدت هستند.

وی افزود: از 14 مدرسه، سه مدرسه خان، حجت‌ بن‌الحسن(عج) شهرستان میبد و امام صادق(ع) شهرستان اردکان دارای سطوح عالی و بقیه مدارس نیز سطح یک می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: 6 رشته تخصصی شامل رشته‌های حقوق و قضای اسلامی، مهدویت، تفسیر سطح 2 و 3 ، کلام امامیه، امامت و مشاوره در یزد دایر است که حدود 400 طلبه در این 6 رشته به تحصیل مشغولند.

وی در ادامه، درخواستی از معاون آموزش حوزه‌های علمیه مطرح و عنوان کرد: حدود 500 طلبه دارای پرونده آموزشی داریم که پرونده فیزیکی این افراد موجود است ولی متاسفانه وارد سیستم نشده‌اند و در سامانه نجاح پرونده ندارند که تقاضا داریم راهکاری اندیشیده شود که این افراد نیز دارای پرونده شوند و کد تحصیلی به این عزیزان تعلق گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد افزود: با احتساب این 500 نفر و 1200 طلبه در حال تحصیل در حوزه یزد، در حال حاضر نزدیک به 1700 طلبه دارای پرونده تحصیل در یزد خواهیم داشت که تعداد 84 نفر آنها به صورت غیرحضوری در حال تحصیل هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در ادامه افزود: بنا به توصیه آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد، الحمدلله هیچ وقت کار و برنامه‌ای در حوزه علمیه یزد به خاطر نداشتن بودجه تعطیل نشده است و به لطف خداوند موارد متعددی بوده که پول نداشته ایم و با تلاش جهادی و کمک برخی خیرین، برنامه‌های خود را به نحو احسن انجام داده‌ایم

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد: این اجلاسیه نتایج خود و مفیدی در پی داشته باشد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha