پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی گفت: بیش از هزار سال شیعه و علمای شیعه فریاد می زنند و 98 درصد تحریف را انکار کردند، ولی دشمن روی 2 درصد تکیه کرده و به علمای شیعه اسناد داده است. قطعا پشت صحنه این فعالیت ها یهودی ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله  محمد جواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد، گفت: این روزها شاهد تهمت های بی پایه و اساس از سوی معاندین و مخالفین به حوزه های شیعه هستیم که یکی از این مسائل تحریف است. برای این که فریاد او گوش شنوایی در مجامع اسلامی نداشته باشد، این مذهب را متهم به تحریف  کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: بیش از هزار سال شیعه و علمای شیعه فریاد می زنند و 98 درصد تحریف را انکار کردند، ولی دشمن روی 2درصد تکیه کرده و به علمای شیعه اسناد داده است. قطعا پشت صحنه این فعالیت ها یهودی ها قرار دارند.

عضو جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم اظهار داشت: به دنبال این اتفاق، مسئله دیگر این است که گفتند، علما و فقهای شیعه به قرآن اعتنایی ندارند و گاهی تعبیر کردند که شیعه و علمای شیعه عترت و روایات را اخذ کردند و قرآن را کنار گذاشته اند.

این استاد حوزه با اشاره به برگزاری همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: این همایش برای از بین بردن این دو تهمت و انحراف است و قرار است این همایش هر چند سال یکبار برگزار شود و تا گفته شود علمای شیعه دست کمی از علمای اهل سنت ندارند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: در قرون مختلف از زمان اهل بیت(ع)، ده ها و صدها تفسیر از سوی علمای شیعه منتشر شده است. اگر کار میدانی درباره تفاسیر اهل سنت بکنیم، از نظر علمی با تفاسیر شیعه قابل رقابت نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: شیعه میراث دار روایات اهل بیت(ع) در ارتباط با تفسیر قرآن است و این بالاترین منبع می باشد.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: اما در عصر حاضر علمای تراز اول توجه زیادی به مباحث تفسیر داشته اند. تنها این توجه به مباحث آیات الاحکام نبوده است. این توجه درهمه مباحث علمی و فقهی است و تنها اختصاص به آیات الاحکام ندارد.

این استاد درس خارج گفت: زحماتی که علمای شیعه معاصر در بحث  آیات الاحکام داشته اند،در هیچ کدام از تفاسیر اهل سنت نیست. یکی از فقها امام راحل است که کتابی مجزا در مورد تجارت عن تراض و سایر موضوعات دارند. شما این توجه را حتی در بزرگترین مفسران اهل سنت نمی بینید.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: این سخنان نشان از اهمیت وتوجه علمای معاصر به مباحث تفسیری است؛ بیان این سخنان که علما توجهی ندارد، حرفی بی اساس و بی پایه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: حتی حواشی مکاسب  که از سوی عالمانی ایراوانی، خویی و ... حرفهای که در مورد آیات الاحکام زدند، قابل مقایسه با علمای اهل سنت نیست.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: فقهای ما مانند مرحوم والد ما و ...  در عرصه علوم قرآن در کتاب مدخل التفسیر مباحثی را مطرح کردند و همین مسئله نشان از توجه فقها به بحث تفسیر است.

این استاد درس خارج گفت: امروز در حوزه ده ها درس تفسیر برگزار می شود و مدیریت حوزه اهتمام بسیار جدی به برگزار این جلسات دارد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha