پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: کردستان به دلیل مرزی بودن، در خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد و باید اذعان کرد که کم کاری مسئولان فرهنگی و نیز تلاش دوچندان دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی تاثیرات خود را بر افراد گذاشته است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: زمانی کردستان در همه حوزه ها در کشور نمونه بود و هیج مشکلی در این خطه دیده نمی شد و شاهد رشد و توسعه این استان در بعد از انقلاب بودیم.

امام جمعه شهرستان بانه تاکید کرد: با این وجود در سال های اخیر بسیاری از عوامل اجتماعی و فرهنگی تاثیرات منفی خود را بر این استان گذاشته اند که این برای همه ما و دلسوزان کردستان بسیار نگران کننده است.

این عالم اهل سنت بیان کرد: چند روز پیش رسانه های جمعی اعلام کردند که کردستان در بحث طلاق رتبه دوم کشور را دارد که این برای مردمی که از تاریخ و فرهنگ دیرینه ای برخوردارند، بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل در رتبه دوم بودن کردستان در بحث طلاق دخیل هستند، عنوان کرد: هر کسی و هر نهاد و سازمانی در جای خود مسئول این وضعیت نامساعد اجتماعی است، زیرا طلاق عواقب بسیار خطرناک برای جامعه دارد که نباید از کنار این مسئله به سادگی عبور کنیم.

ماموستا خدایی ادامه داد: رتبه دوم طلاق کردستان در کشور ریشه در بیکاری، مشکلات اقتصادی، تهاجم فرهنگی و... دارد.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: از سوی دیگر آمارها به عینه نشان می دهند که دور شدن از معنویات و دین از علل اصلی رواج بی بندوباری در جامعه اسلامی است، لذا به عینه می بینیم زوجینی که در مسایل دینی و شرعی مقید هستند آمار طلاق در بین آنان بسیار پایین است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی باید در رفع این معضل اجتماعی تکاپوی بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی و دینی همانند حوزه های علمیه، علما، روحانیون نقش بسیار زیادی در کاهش ناهنجاری طلاق در استان و کشور دارند، لذا از این بزرگواران درخواست داریم که برای داشتن جامعه ای سالم وارد میدان شوند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان نیازمند نگاه ویژه مسئولان اقتصادی و فرهنگی کشور است، گفت: کردستان به دلیل مرزی بودن، در خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد و باید اذعان کرد که کم کاری مسئولان فرهنگی و نیز تلاش دوچندان دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی تاثیرات خود را بر افراد گذاشته است.

وی تصریح کرد: زمانی کردستان با مسئله اعتیاد و طلاق بیگانه بود، ولی اکنون این دو پدیده ناپسند اجتماعی در این استان خودنمایی می کنند که این اسفبار است.

امام جمعه شهرستان بانه در پایان سخنان خود گفت: طلاق جدای از این که پدیده ای ضداجتماعی است، عوارض بدی به دنبال خود دارد که می تواند بر ستون هایی یک جامعه به شدت ضربه وارد نماید، لذا نباید بی تفاوت از کنار این مسئله به راحتی عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha