جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا بر اهمیت گوش دادن به مشورت اهل عقل و حکمت تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، به مسائل سیاسی نپرداخت و در خصوص اهل حکمت و گوش دادن به سخنان آنان سخنرانی کرد.

وی اشاره کرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید راهی را انتخاب کنیم که سلامت تصمیم ما را تضمین کند و این سلامت نیازمند رویکرد و دیدگاه است.

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: ویژگی اهل حکمت و عقل این است که یک مسئله را در تمامی ابعاد آن مورد بررسی قرار دهند و اگر تصمیم بگیرند به مقداری است که سلامت نظر را تضمین کند.

وی بیان داشت: برخی اوقات انسان به دنبال راهنما، حکیم، عاقل و نصیحت است و مقصود از عاقل اینجا در مقابل دیوانگی نیست، بلکه مقصود انسان هایی هستند که توانایی تشخص مشکل و یافتن راه حل حقیقی را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی  تصریح کرد: مشکل از اهل حکمت و عقل نیست، بلکه مشکل در کسانی است که به حکما و عقلا گوش نمی دهند و کسانی که مدعی عاقل و حکیم بودن هستند.

خطیب جمعه کربلا با بیان اینکه هر یک از ما نیازمند مشورت با دیگران هستیم و کسی که با او مشورت می شود باید اهل مشورت باشد، گفت: همه ما نیاز داریم بزرگ شویم، امّا این بزرگی به سن نیست، بلکه به میزان بهره مندی از حکمت و موعظه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اهل حکمت دارای تجربه هستند و انصاف این است که به سخنان آنان گوش داد، گفت: انسان زمانی سعادتمند و خوشبخت است که به اهل حکمت گوش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha