پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بنیه مدارس و حوزه‌های علمیه باید با بحث وقف و موقوفه رشد پیدا کند؛ ازاین‌رو از همه درخواست می‌شود در حد توان در این مورد قدمی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمودیه فاروج، با اشاره به کاستی‌های زیرساختی موجود در این مدرسه علمیه، اظهار کرد: طلاب فاروج در بین طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی، از جهت مکانی که در آن مشغول تحصیل و تهذیب هستند در مظلومیت خاصی به سر می‌برند و این نقیصه وظیفه ما را سنگین می‌کند.

وی در ادامه گفت: عملیات ساخت ساختمان جدید مدرسه علمیه فاروج در بودجه سفر مقام معظم رهبری نبوده؛ ولی با این وجود پیشرفت خوبی در ساخت مدرسه جدید داریم و از سوی دیگر با توجه به اختصاص بودجه مکمل دفتر مقام معظم رهبری تا مهرماه سال آینده در حوزه پروژه عمرانی دیگری نخواهیم داشت و ساخت این مدرسه هم به اتمام می‌رسد.

 دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مشکلات مدرسه علمیه فاروج، افزود: باید مدیران، اساتید و طلاب به موقوفات مدرسه ورود کنند همچنان که چند هفته گذشته چند مورد از موقوفات مجهول مربوط به مدرسه فاروج کشف و ثبت شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: این خود دو مسئله مثبت را در پی دارد؛ نخست حق و حقوق حوزه و دوم حق و حقوق شخصی که وقف کرده تا منافع آن به حوزه برسد.

وی با بیان اینکه متولی موقوفات حوزه شخص مدیر وقت است، اظهار کرد: بنیه مدارس و حوزه‌های علمیه باید با بحث وقف و موقوفه رشد پیدا کند؛ ازاین‌رو از همه درخواست می‌شود تا در حد توان در این مورد قدمی بردارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در فاروج، مدرسه علمیه محمودیه موقوفاتی دارد، ولی احیا نشده اند، به همین دلیل باید یک کار تیمی و گروهی در این زمینه صورت بگیرد تا اقتصاد پایدار در مدرسه شکل گیرد.

وی خطاب به طلاب، افزود: فاروج در میسر حرکت زوار علی بن موسی‌الرضا (ع) قرار دارد و باید از این فرصت استفاده کرده و در بحث خدمت اجتماعی به زوار، حضور داشته باشید که با این حرکت نوع دید مردم نسبت به حوزه‌ترمیم می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فاروج درگذشته معروف به دارالعلما بوده و این اسم وظیفه سنگینی را بر دوش طلاب و علمای فاروج می‌گذارد که ایفای این وظیفه  جز با تلاش و کوشش به دست نمی‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha