جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

حوزه/ اولین دوره آموزشی مجازی مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی (گام نخست) به همت مرکز تحقیقات زن و خانواده، در سه ترم برگزار می شود.

غلامرضا پریمی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی مجازی مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی در قالب ۱۰۰ جلسه آموزشی با مشارکت و همکاری نهادهای مختلف بیان کرد: دوره آموزشی مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی (گام نخست) به صورت مجازی بر اساس سامانه LMS و ارائه مجموعه دروس با کیفیت مطلوب در قالب فیلم، صوت و متن به صورت بسته آموزشی در سه ترم برگزار و  و نام نویسی داوطلبان از  5 دی  تا 10 بهمن‌ ماه سال ۱۳۹۸ انجام خواهد شد.

مدیر آموزش مرکز تحقیقات زن و خانواده  با اشاره به اینکه، تحول به سمت جامعه مطلوب نیازمند تحول مثبت در سبک زندگی و  خانواده پایدار می‌باشد، افزود: این دوره کوشیده است با ارائه مهارت‌های لازم و مؤثر برای داشتن یک زندگی سالم و توانمندسازی مشاوران و کنشگران خانواده، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی قدمی مؤثر در استحکام خانواده و جلوگیری از تلاشی آن بردارد.
به گفته وی از مزایای این دوره می‌توان به بهره‌گیری از اساتید مطرح و صاحب نظر در حوزه مشاوره و داشتن محتوای عمیق و کاربردی در زندگی روزمره اشاره کرد که ارتقاء علمی، تخصصی و مهارتی مخاطبان را به دنبال خواهد داشت و امید است به بالا بردن کیفیت زندگی آحاد جامعه بینجامد.

پریمی  افزود: مخاطبان این دوره طلاب سطح 2 و بالاتر حوزه‌های علمیه، دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر، کارشناسان و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی خانوادگی، مدیران فرهنگی، کارشناسان، مشاوران، پژوهشگران، مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه، مددکاران و مشاوران خانواده و دانشجویان فعال در عرصة زن و خانواده، معلمان و مشاوران نخبة آموزش و پرورش، معاونان و کارشناسان امور خانواده در نهادهای دولتی و غیردولتی، سرگروه‌ها و مربیان طرح شجرة طیبه صالحین، دانش‌پژوهان دوره‌های درس‌گفتار برگزار شده از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده هستند.

وی  یادآور شد: از عناوین دوره می توان به سبک زندگی، روان شناسی اختلافی زن و مرد، نقش سلامت عاطفی و جنسی در استحکام خانواده، باورهای اشتباه در زندگی، مشاوره پیش از ازدواج، روابط دختر و پسر پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی زناشویی، بایسته‌های فرزندپروری، روان‌شناسی نوجوان و ... اشاره کرد.

به گفته پریمی علاقه‌مندان به شرکت در این دوره با ثبت نام در 2 ترم همزمان می‌توانند از 15درصد تخفیف برخوردار شوند. افرادی که در 3 ترم همزمان (کل دوره) شرکت کنند از 30 درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد. دانش‌پژوهان دوره‌های درس‌گفتار 4،3،2،1 مشمول40 درصد تخفیف می‌شوند. افرادی که به صورت گروهی (حداقل 20 نفر) ثبت‌نام نمایند نیز از 40 درصد تخفیف بهره‌ خواهند برد.

مدیر آموزش مرکز تحقیقات زن و خانواده  با اشاره به استقبال گسترده از دوره های آموزشی قبلی به ویژه دوره آموزشی مباحث زن و خانواده ( درسگفتار ) که با شرکت حدود ۳۲۰۰ دانش‌پژوه از سراسر کشور به اجرا درآمد، خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده آمادگی لازم را برای برگزاری این دوره با مشارکت نهادهای مختلف به ویژه مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور طلاب و دانشجویان دارد. این مراکز و موسسات در صورت مشارکت برای اجرای دوره طبق تفاهم‌نامه‌ای توافقی از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند شد.

مدیر آموزش مرکز تحقیقات زن و خانواده همچنین تاکید کرد:  مباحثی همچون سبک زندگی، تحولات فرهنگی، روابط پیش از ازدواج، روانشناسی اختلافی زن و مرد، رویکرد دین به جنسیت و خانواده، نقش سلامت عاطفی و جنسی در استحکام خانواده، باورهای اشتباه در زندگی در ترم اول و موضوعات خانواده و رسانه، مدیریت فرهنگ در خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی زناشویی، مهارتهای زندگی برای همسران و بایسته های فرزند پروری در ترم دوم مطرح خواهد شد.

 به گفته پریمی زمان بندی سه ترم به این صورت خواهد بود که ترم اول بهمن 98 تا اردیبهشت 99، ترم دوم: خرداد 99 تا تیر 99 و ترم سوم مرداد 99 تا مهر 99 برگزار میشود.

علاقمندان میتوانند با مراجعه به این لینک https://register.wrc.ir/view.php?id=28258 نسبت به ثبت نام در دوره مجازی مهارت افزایی سبک زندگی خانوادگی اقدام کنند.

۳۱۳/۶۱
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha