پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید علیرضا آرامی - گرمسار

حوزه/ حجت الاسلام آرامی گفت: انسان برای نماز باید انگیزه داشته باشد، زیرا نماز انسان ساز است و ظرفیت اصلاح جامعه را دارد، لذا باید رابطه ما با نماز و مسجد به گونه دیگری تغییر پیدا می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرمسار، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی، در سلسله مباحث نماز در جمع طلاب مدرسه علمیه جواد الائمه (ع) گرمسار اظهار داشت: بدترین اتفاق برای انسان، از دست دادن انگیزه خود می باشد و این بی انگیزه بودن مانع پیشرفت انسان در مراحل زندگی می شود.

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: انسان برای نماز باید انگیزه داشته باشد، زیرا نماز انسان ساز است و ظرفیت اصلاح جامعه را دارد، لذا باید رابطه ما با نماز و مسجد به گونه دیگری تغییر پیدا می کرد.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین امام علی(ع) که فرمودند«بدان تمام کارهای تو تابع نماز تو است»، افزود:  این روایت دو معنا دارد؛ معنای نخست آن که اگر نمازت درست باشد مابقی امور معیشتی هم درست می شود و معنای دوم آن مبتنی بر این است که اگر نمازت در درگاه خداوند عزوجل پذیرفته نشود، مابقی کارها هم بیهوده است. برای مثال اگر نمازت مورد پذیرش قرار نگیرد و تمام ساعات شبانه روز را صرف فعالیت های کارفرهنگی کنی بیهوده است و تاثیری ندارد.

حجت الاسلام آرامی با بیان اینکه اگر جامعه ما اهل نماز باشد، از فساد به دور می شود، همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند «راه اصلاح جامعه، اصلاح نماز است»، خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) با ظهورشان عدالت را بر تمام دنیا حاکم می‌کنند و یکی از ابزارهای حضرت، نماز است.

خبرنگار: مجتبی توفیقی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha