پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
لطف‌ الله دژکام - امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان اینکه ساز و کارهای اخذ زکات تقویت شود، گفت: افزایش پرداخت زکات امسال را نمی توان به حساب کار شورای زکات بگذاریم، چراکه در سال گذشته نزولات جوی خوب بود و تولید کشاورزان افزایش داشته، از این رو قطعا پرداخت زکات هم بیشتر شده است.

به گزارش «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، با طرح این سوال که برگزاری همایش بین‌المللی زکات چه ربطی به اینکه در مرودشت، جهرم و ... زکات را پرداخت نمی‌کنند، دارد؟ اظهار داشت: این موضوع را باید به شکل دیگری حل کنیم.

وی با بیان اینکه نشست ها درون استانی قوی می خواهیم که منتج به افزایش پرداخت زکات شود، اضافه کرد: برپایی چنین جلساتی خوب است، اما باید این نکته نیز مطرح شود که ضرورت بین‌المللی بودن همایش‌های زکات چیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه ساز و کارهای اخذ زکات تقویت شود، عنوان کرد: در بخش ترویج زکات کارهای مطلوب و مناسبی انجام شده است، اما باید قوی تر شود.

وی خطاب به افراد حاضر در جلسه شورای زکات خاطرنشان کرد: در این جلسات به دنبال ارتقای کار خود نباشیم، هر کار خیری که در زمینه زکات انجام دهید، مطمئن باشید که مجموعه سیاسی و فرهنگی استان حامی شما خواهد بود.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: افزایش پرداخت زکات امسال را نمی توان به حساب کار شورای زکات بگذاریم، چراکه در سال گذشته نزولات جوی خوب بود و تولید کشاورزان افزایش داشته، از این رو قطعا پرداخت زکات هم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که افزایش پرداخت زکات در سال جاری به دلیل افزایش پرداخت‌کنندگانی که قبلاً زکات پرداخت نمی‌کردند، نبود و درصد قابل توجهی از آن مربوط به کسانی است که همیشه به پرداخت زکات مقید بوده اند، به همین دلیل باز نمی توانیم به برنامه ریزی هایی که کرده ایم ربط دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اهمیت فعالیت روحانیون مبلغ در عرصه زکات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مدیر حوزه علمیه فارس در این بخش اعلام آمادگی کرده‌ است تا اجلاسی را برای روحانیان مستقر تبلیغی در سطح استان طی یک الی دو ماه آینده برگزار کند تا مبلغان خدمات خود را برای تبلیغ زکات افزایش دهند و در نهایت نتیجه مناسبی از این قضیه بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha