پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مدافع آسمان ایران و خلبان ولایی پایگاه دوم شکاری تبریز آخرین پرواز خود را با قصه شیرین شهادت در تاریخ ماندگار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی با بیان اینکه نتیجه دو روز تلاش شبانه روزی در کوه های سبلان برای یافتن این انسان شایسته و ولایی به خبر شهادتش ختم شد، گفت: شهید رحمانی به عنوان یکی از خلبانان شجاع و با تجربه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که این نیرو سال ها از خدمات و تجارب وی استفاده کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شهید رحمانی در سال ۷۳ به استخدام ارتش درآمد، افزود: دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی را زیرنظر خلبانان خبره ارتش طی کرد و پس از پایان دوره به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی جهت حراست از آسمان کشور خدمت‌رسانی کرد و پس از گذراندن دوره هواپیمای میگ ۲۹ خدمت صادقانه با این جنگنده را در پایگاه دوم شکاری فکوری تبریز ادامه داد.

وی ادامه داد: شهید رحمانی یکی از خلبانان زبده و با تجربه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روحیه جهادی و انجام صدها پرواز و ماموریت مختلف کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی یادآوری کرد: نیروی هوایی ارتش در دوران انقلاب خود را به نحو احسن نشان داده‌ که مصداق آن حادثه ۱۹ بهمن ۵۷ است که ارتشیان سه روز قبل از پیروزی، در محل اقامت امام رحمت‌الله حضور پیدا کرده و وفاداری خود را به امام خویش اعلام کردند.

وی متذکر شد: نیروی هوایی در اول مهرماه سال ۵۹ و یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بغداد حمله‌ور شد که باید آفرین بر غیرت غیورمندان نیروی هوایی ارتش گفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار داشت: اقتدار و صلابت امروز جمهوری اسلامی در عرصه های نظامی و دفاعی مرهون و مدیون خون پاک شهدایی است که جان خود را برای دفاع از حریم میهن اسلامی فدا کردند تا مردم در امنیت و آسایش زندگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha