پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد دستورانی - سمنان

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سند راهبردی سوادآموزی تا سال ۱۴۰۴ به منظور ریشه‌کن شدن بی‌سوادی و شتاب بخشی به این نهضت در استان سمنان تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمد دستورانی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان، به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی، به میزبانی دفتر وی، با بیان اینکه کاهش بی‌سوادی در استان سمنان نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: اکنون با تلاش‌های انجام شده نرخ با سوادی در استان ۹۸.۵ درصد است و این آمار نشان می‌دهد شناسایی افراد کم سواد و بی سواد دشوار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: براساس نتایج سرشماری ۱۳۹۵، میزان باسوادی مناطق شهری استان سمنان ۹۱.۵ درصد و در مناطق روستایی ۸۴.۵۳ است و اکنون ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان جزو افراد کم سواد یا بی‌سواد هستند.

وی افزود: از مجموع ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد کم سواد یا بی سواد استان سمنان  پنج هزار و ۷۰۰ نفر مربوط به شهر سمنان است.

دستورانی خاطرنشان کرد: سند راهبردی سوادآموزی تا سال ۱۴۰۴ به منظور ریشه‌کن شدن بی‌سوادی و شتاب بخشی به این نهضت در استان سمنان تدوین شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha