جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه/ بالا رفتن هزینه های چاپ، کاغذ و... باعث کاهش نشر کتاب در جامعه شده است، لذا وزارت ارشاد اسلامی باید در این میان نقش خود را به صورت کامل ایفا کند و اجازه تداوم این وضعیت را ندهد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی امروز در نشستی با مدیران و مسئولان کتابخانه های عمومی استان کردستان، اظهار داشت: به نوعی می توان کار و مسیر حرکت حوزه های علمیه و امور کتابخانه ها را در یک راستا، یعنی در مسیر اعتلای فرهنگ و علم آموزی دانست، لذا با توجه به این تشریک مساعی باید تعاملات این دو مرکز علمی و فکری بیش از پیش شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از کتاب های سطح بازار توسط علما، روحانیون و طلاب به رشته تحریر در می آیند، افزود: به خوبی پتانسیل های حوزویان در بخش نشر و تالیف کتب به ویژه کتب اسلامی در جامعه هویداست، لذا برای تسهیل در امر بالا بردن کیفیت کتب باید بتوانیم سطح تعاملات حوزه و نهاد کتابخانه ها را گسترش دهیم.

حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: خوشبختانه در بین روحانیون و طلاب علاقمندان به تالیف کتب به ویژه کتابهایی با مضمون دینی و فرهنگی بسیار است، به همین منظور خواستار گسترش این تعاملات هستیم.

 استاد حوزه علمیه کردستان گفت: بالا رفتن هزینه های چاپ، کاغذ و... باعث کاهش نشر کتاب در جامعه شده است، لذا وزارت ارشاد اسلامی باید در این میان نقش خود را به صورت کامل ایفا کند و اجازه تداوم این وضعیت را ندهد.

حجت الاسلام خورشیدی اظهار داشت: حمایت نهادهای فرهنگی از ناشران کتب تاثیر مستقیمی بر بالا رفتن شمارگان کتب و میزان مطالعه در جامعه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha