پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید موسی موسی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه انقلابی، چراغ راه حوزه است و عمل بدان برای همه الزامی است.

حجت الاسلام سید موسی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه انقلابی، چراغ راه حوزه است و عمل بدان برای همه الزامی است.

وی به بیان مقام معظم رهبری در سال 94 در جمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در جمع نمایندگان طلاب بیان داشتند که " اگر حوزه‌های علمیّه انقلابی نمانند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت" و در راستای تحقق حوزه انقلابی نمایندگان طلاب تمام تلاششان را به کار می‌گیرند و همدلی و اتحاد می‌تواند در این رابطه منجر به توفیقات شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از جمله ملاک‌های انقلابی بودن را تقوا، شجاعت، بصیرت، صراحت و عدم ترس از ملامت‌ها فرموده‌اند.

حجت الاسلام موسوی در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه انقلابی، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خصوص مسائل استان، برگزاری نشست‌های تخصصی ماهانه طلاب با مدیرکل‌های استان، توسعه فضای نقد، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های تجلیل از علمای شاخص منطقه و شهدای روحانیت و توجه ویژه به معیشت طلاب را به عنوان راه‌کار این مسئله مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: تا وقتی که کرسی‌های آزاداندیشی صورت نگیرد و صرفا کنار هم نشستن، مشکلات را حل نخواهد کرد و حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در کرسی‌های آزاداندیشی، استماع نظر اندیشمندان و رهنمودهای وی به نمایندگان طلاب در جهت عملیاتی آن‌ها می‌تواند گام مؤثری برای انقلابی ماندن حوزه علمیه استان باشد.

وی در ادامه به حضور مدیران استان در نشست‌های تخصصی طلاب اشاره کرد و تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی حوزه کاری برخی مدیران کل مرتبط با حوزه علمیه است و لازم است به صورت دوره‌ای در هرماه یکی از مدیران استان نشست تخصصی با نمایندگان طلاب و فضلا در شهر قم داشته باشند تا ضمن دریافت نظرات طلاب، راهکارهایی برای تقویت آن نهاد و تحقق منویات رهبری اندیشیده شود.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: وجود برخی مشکلات معیشتی موجب می‌شود طلاب نتوانند برای تحصیل متمرکز شوند و گاهی مجبور می شوند به دیگر اشتغالات روی بیاورند که این کار هم فرصت درس خواندن را از آن‌ها سلب می‌کند.

وی در پایان گفت: باید برای حوزه‌های علمیه منابع پایدار ایجاد گردد و به جهت اهمیت موضوع، لازم است استان آذربایجان‌غربی در این زمینه پیش قدم گردد و در این راستا  با همفکری قدم‌های محکمی برداشته شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha