جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز

حوزه/ نشست علمی «موانع تمدن اسلامی و وظیفه طلاب در راستای ایجاد تمدن اسلامی» در مدرسه علمیه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نشست علمی «موانع تمدن اسلامی و وظیفه طلاب در راستای ایجاد تمدن اسلامی» پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام پیام عبدالملکی در این نشست با اشاره به آیه 55 سوره نور اظهار داشت: خداوند در این آیه وعده داده است که حکومت و اداره زمین به صالحین خواهد رسید.

وی تعریف تمدن را مورد توجه قرار داد و افزود: تمدن به معنای «ابزار سازی یک تفکر» است و هدف از تاسیس جمهوری اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است؛ رسیدن به این هدف مستلزم قرار گرفتن همه جوانب جامعه و افراد در جهت رسیدن به اسلام ناب است.

استاد موسسه تخصصی دارالاعلام مدرسه اهل البیت ارکان تمدن اسلامی را چهار مورد برشمرد و تصریح کرد: دین، عقل، علم و اخلاق و به مضمون گفته شهید مطهری؛ قبلا تمدن اسلامی بوده است چراکه دشمنان آن را از بین بردند، آن زمان که اسلام و دنیای اسلام تمدن داشت اروپائیان فاقد این سطح از علم و تمدن بودند و به عمد جامعه اسلامی را از این تمدن و افتخار دور کردند.

وی همچنین شواهدی از کتاب‌های مختلف از جمله تاریخ تمدن ویل دورانت و دیگر مورخین و نویسندگان معاصر در اثبات وجود تمدن عظیم اسلامی را برای طلاب حاظر در نشست ارائه کرد.

حجت الاسلام عبدالملکی در ادامه با برشمردن بسیاری از نقائص فعلی تمدن غربی ازجمله اضمحلال اخلاقی غرب عنوان کرد: در این زمان وظیفه طلاب و علما دین که مخاطب دنیا هستند این است که در ارائه اسلام ناب که  نسخه صحیح، جایگزین و مورد مطالبه غرب و مردم جهان است را بیان کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه البته اکنون نسخه اشتباه و غلط اسلام وهابی در حال ارائه به غرب و دنیا است و با این همه نقصان در این نسخه اسلام وهابی، باز پیشرفت اسلام در غرب مورد وحشت سیاستمداران و بسیاری از دشمنان اسلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha