جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصباح

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دشمن در طول این سالها بیکار ننشسته و برای جامعه اسلامی نقشه های شوم دارد و اکنون در خانه های مردم وارد شده و برای نسل نوجوان و جوان با ارزانترین وسایل ارتباطی و ساده ترین راهها و با ایجاد جاذبه، برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی  در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران و معاونان و مدیران بنیاد استان قم تاکید کرد: شهدا برای خدمت به اسلام جان خویش را فدا کردند و صاحب برکات بی شماری هستند، در مقابل ادای وظیفه  امروز شایسته است بنیاد فراتر از خدمات مادی به حوزه خدمات معنوی و فرهنگی به ویژه برای نسل ایثار توجه داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: شهدا با تقدیم جان خویش بالاترین ایثار را داشتند و هیچ خدمتی نمی تواند جبران آن ایثارگری را داشته باشد، در ادامه راه شهدا خانواده های ایشان نیز با اخلاص در عمل بدون ادعا حتی از معرفی خود امتناع دارند این درس اخلاص است که باید از این خانواده ها آموخت.

 آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه خانواده های شهدا سرمایه های نظام اسلامی هستند، عنوان کرد: دشمن در طول این سالها بیکار ننشسته و برای جامعه اسلامی نقشه های شوم دارد و اکنون در خانه های مردم وارد شده و برای نسل نوجوان و جوان با ارزانترین وسایل ارتباطی و ساده ترین راهها و با ایجاد جاذبه، برنامه ریزی می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اهمیت تبلیغات دینی و ترویج فرهنگ الهی و توسعه فرهنگ ایثار در سطح جامعه به ویژه برای نسل ایثار، فرزندان شهدا و ایثارگران امروز بیش از پیش مورد تاکید است.

آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد: انقلاب اسلامی برکات بسیاری داشته است، امام اسلام را در عالم زنده کرد و شهدا مایه عزت آفرینی برای جامعه شدند، ملت ما از بردگی آمریکا به رقابت با آمریکا رسیده، از مامور گوش به فرمان تبدیل به قدرت شده ایم و این عزت بین المللی ناشی از آن ایثارگری ها و رهبری حکیمانه حضرت امام و مقام معظم رهبری در طول این سالها است.

وی تصریح کرد: فرهنگ شهدا فرهنگ الهی، فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، بی اعتنایی به دنیا، تبلیغات سوء دشمنان است. امروز امانت دار شهدا هستیم، فرزندان شهدا آینده سازان نظام اسلامی هستند و باید در راستای ارتقای فرهنگ دینی نسل امروز تلاش نمود، اکنون کارهایی انجام شده اما کافی نیست، باید مراقب نقشه ها و برنامه های شوم دشمنان بود.

وی افزود: یکی از کارهای تاثیر گذار الگوسازی از شهدا است، رهبری هم تاکید دارند که زندگی شهدا باید الگو باشد باید گام های موثری در این عرصه برداشته شود.     

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم  نیز در ادامه این دیدار در سخنانی گفت: امروز مفتخریم که در محضر مراجع عظام در شهر کریمه اهل بیت (س)، خدمتگزار خاندان شهدا و ایثارگران هستیم، امروز آماده ایم تا با بهره مندی از رهنمودها و تذکرات حضرتعالی بتوانیم در مسیر خدمت به این بندگان خداوند گام های موثری برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین هنرمند افزود: اکنون مفتخریم خدمتگزار شش هزار شهید و 12 هزار جانباز و آزاده باشیم بنیاد در دو عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خاندان شهدا و ایثارگران گام بر می دارد و تمامی خدمات بنیاد بر محور توسعه این فرهنگ اسلامی می باشد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha