جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید

حوزه/ جمعی از سرگروه‌های دبیران آموزش و پرورش استان قم با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، از نزدیک با محصولات و خدمات نور آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از سرگروه‌های دبیران آموزش و پرورش استان قم با حضور در مرکز کامپیوتری نور از نزدیک با محصولات و خدمات نور آشنا شدند.

 در این بازدید حجت الاسلام سید احمد الحسینی؛ مدیرکل اداره ارتباطات و تبلیغات ، با اشاره به مزایا و اهمیت پژوهش‌ فناورانه  مرکز کامپیوتری نور در عصر حاضر به ارائه توضیحات کاملی درباره روش‌های پژوهش، مزایا و معایب روش‌ها، مراحل پژوهش، انواع ابزارهای فناورانه و روش‌های بازیابی اطلاعات پرداخته و تأثیر غیر قابل انکار نرم‌افزارهای نور در پژوهش‌های فناورانه را برای بازدیدکنندگان تبیین نمود.

وی در ادامه به معرفی نرم افزار چند رسانه ای حافظ پرداخت و بیان داشت: این برنامه ثمره هفت سال تحقیق و پژوهش در زمینه غزلیات حافظ است و از بهترین و جامع‌ترین نسخه‌های دیوان حافظ بهره می‌برد.

در نرم‌افزار حافظ از تمامی نسخه‌های کهن و جدید بازبینی به عمل آمده و در نتیجه، بین نسخه‌های موجود (مشتمل بر: بیش از 35 نسخه چاپی و حدود 44 نسخه خطی)، مقایسه‌ای دقیق صورت گرفته است و در نهایت، برای قرائت غزل‌ها، نسخه علامه قزوینی و قاسم غنی با تصحیح خانلری انتخاب شده است.

در پایان این بازدید، میهمانان در نمایشگاه دائمی محصولات نور حضور پیدا کرده و از تخفیف ویژه بازدیدکنندگان نیز استفاده کردند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha