پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گفت و گو با استاد حوزه به مناسبت ۹ دی

حوزه/ خانم رقیه هاشمی مبلّغ حوزه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب در جهان معاصر است، گفت: انقلابی که رهبر آن از بطن مردم هستند و تحقق آن با حضور مردم به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم رقیه هاشمی، در نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان به مناسبت ۹ دی، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تاکنون با امواج سهمگینی مواجه شده است که اگر بسیاری از کشورها و قدرت های بزرگ دنیا با چنین امواجی مواجه شده بودند، امروز اثری از آنها نبود.

وی حماسه ۹ دی را «ایام الله» دانست و افزود: ایام الله یعنی روزی که قهر و قدرت خدا ظهور کرده و بساط طغیانگران را در هم می پیچد و در قضایا و قیام ۹ دی دست خدای متعال و قدرت خدا و روح ولایت ظهور کرده بود.

خانم هاشمی یادآوری روزهای تجلی قدرت خدا را ضامن تداوم نورانیت جامعه معرفی کرد و گفت: گاهی وجود مشکلات و دشواری های زندگی و روزمرگی، انسان را از نعمت های خدا و داشته های خود غافل می کند و یادآوری ایام الله یعنی یادآوری نعمت های پیدا و پنهان خدا و یادآوری نعمت موجب شکر نعمت و در نهایت افزایش نعمت می شود.

وی یادآوری و بزرگداشت یوم الله ۹ دی را برای حفظ و تداوم انگیزه و نیروی انقلابی جامعه اسلامی لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی برای رسیدن به جامعه آرمانی و تمدن نوین اسلامی نیاز به وجود انگیزه و اعتماد به نفس و ایمان به مبانی خود دارد، یادآوری قدرت خدا در فتنه های مختلف به جامعه و امت اسلامی نیروی مضاعف خواهد بخشید.

مبلغ مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان با اشاره به این که قدرت خدا در قالب حضور مردم به رخ استکبار و شیاطین جهانی کشیده شد، افزود: مردم نشان دادند که این انقلاب تا زمانی که پیوند خود را با مردم حفظ کند هیچ توطئه ای نمی تواند به آن ضربه ای بزند و در حقیقت مردم کلید حل بحران ها و فتنه ها هستند.

وی گفت: انقلاب اسلامی از دل دین و مذهب تشکیل شده و آرمان های آن دینی و دارای هویت دینی ست؛ لذا نفی ارکان و آرمان های انقلاب در واقع بی حرمتی به آرمان های دینی است.

خانم هاشمی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب در جهان معاصر است، تصریح کرد: انقلابی که رهبر آن از بطن مردم هستند و تحقق آن با حضور مردم به وقوع پیوسته است.

وی عوامل فتنه را مرتبط با جهان بینی مادی و اعتقادات ضعیف و سست معرفی کرد و افزود: اگر نگرش انسان الهی باشد و جهان و انسان را با معیارهای الهی ببیند و بر طبق آن رفتار کند، قطعا فتنه ای رخ نخواهد داد.

مبلغ مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان به آسیب های فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: اصحاب فتنه به خاطر جاه طلبی، خودخواهی و دنیا طلبی خود و عدم بصیرت به طرح و برنامه های دشمن، ضربات و آسیب های مهلکی بر نظام و مردم تحمیل کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha