جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: ۹ دی روز دفاع از حریم اسلام، امامت و ولایت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، امروز در همایش مطالبه گری با محوریت حوزه انقلابی_حوزه پاسخگو که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه نخبگان برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی بسیار مطلوب و تاثیرگذار است، اظهار داشت: اینکه خواسته ها در کمال ادب و متانت گفته می شود بسیار مهم و با ارزش است.

وی با اشاره به گرامیداشت حماسه ۹ دی اضافه کرد: در ۱۰ سال گذشته عده ای کودک صفت با لجاجت هفت ماه خون به جگر مقام معظم رهبری و خانواده های شهدا کردند، کودک صفتان سیاست باز هنوز از رو نرفته و باز در نوشته های خود تظاهرات را حکومتی بیان می کنند.

مدیر حوزه علمیه فارس ۹ دی را روز دفاع از حریم اسلام، امامت و ولایت دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند انقلاب اسلامی در ۴۰ ساله دوم در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی قرار گرفته است.

وی جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: جایگاه حوزه های علمیه و رسالت طلاب در این مراحل چیست؟ حوزه علمیه به عنوان یک نهاد، از یک سو و آحاد شکل دهنده این مجموعه مقدس ار سوی دیگر، خود سازی در برخی جاها به خودسازی فردی تعبیر شده است، اما مقام معظم رهبری اینگونه مطرح نکرده اند بلکه بیان کردند منظور انقلاب است، اگرچه تا خودسازی فردی انجام نشود خودسازی انقلاب تحقق پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با طرح این سوال که خودسازی انقلاب به چه معنا است، بیان داشت: عناصر متعددی مانند خودسازی ساختاری را می توانیم نام ببریم، یکی از جلوه های خودسازی انقلاب اصلاح ساختار ها نیاز جامعه است، که مدل مناسب را مبتنی بر مبانی و نیاز جامعه طراحی کنند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه حوزه علمیه در خودسازی ساختاری بسیار برجسته است، ابراز کرد: جلوه دوم از خودسازی نیروی انسانی است، نقش حوزه های علمیه در تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه اسلامی تعیین کننده است، همچنین جامعه پردازی نیز یکی از رسالت های حوزه های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام علیرضا صادقی مدیر مدرسه علمیه نخبگان شیراز نیز اظهار داشت: مطالبه گری در قالب حوزه پاسخگو یکی از معیار های مهم حوزه انقلابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha