جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حیدری ابهری

حوزه/ به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با همکاری نشر کتابک، ضمن رونمایی از کتاب "زندگی با ضرب‌المثل‌ها" از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابهری به عنوان نویسنده این اثر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم که با حضور بچه ها و خانواده ها در کتابخانه عمومی شهدای روستای صَرم قم برگزار شد، علاوه بر حجت‌الاسلام امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نسب، مدیر انجمن ناشران کودک و نوجوان قم، همچنین برخی از ناشران و فعال فرهنگی استان نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب "زندگی با ضرب المثل ها" در این برنامه با اشاره به علاقه خود نسبت به دانش آموزان روستایی گفت: من به عنوان یک نویسنده و فعال فرهنگی بین مردم شهر و روستا هیچ تفاوتی قائل نیستم و این عزیزان باید مانند دیگران از امکانات لازم برخوردار باشند.

وی همچنین خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این جلسه افزود: نوشتن را باید با مطالعه فراوان، خاطره نویسی، تمرین زیاد، انگیزه و امید، شرکت در کارگاه های آموزش نویسندگی و به اشتراک گذاری تجربیات خود با دیگران آغاز کنید و بدانید که یادگیری علم و دانش و علاقه به نوشتن، کمک شایانی به شما می کند.

این نویسنده حوزوی گفت: کودکان و نوجوانان عزیز در روستاها می توانند نقش بی بدیلی در رشد ادبیات کشور و به خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابی خوانی داشته باشند.

گفتنی است: اجرای سرود، مسابقه، شعرخوانی و اهدای جایزه به دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود، ضمن آن که در پایان از حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده فعال کودک و نوجوان تقدیر به عمل آمد.

خاطرنشان می شود: این نویسنده حوزوی تاکنون تألیف ۱۳۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان را در کارنامه فرهنگی خود دارد که برخی از آن ها حتی به زبان های مختلف ترجمه شده اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha