جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب حوزه علمیه خواهران زینبیه

حوزه/ استاد حوزه در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن گفت: راه اخلاص، خداشناس بودن، تفکر و تعقل کردن و عاقبت اندیشی است که باعث می شود انسان به یقین برسد و اگر کسی به یقین رسید عملش خالص می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین مقصودی، در نشست اخلاقی با عنوان «اخلاص» در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن، با اشاره به سخن پیامبر(ص) که فرمودند: اگر بنده عملش را خالص و اطاعت خدا کند اصلاح و تربیتش را خدا بر عهده می گیرد، گفت: لازم است ساعتی برای تفکر و تعقل داشته باشیم و ببینیم با نعمت هایی که خداوند به ما داده است چه کرده ایم که برای موفق شدن در این راه نیاز به اخلاص است.

استاد حوزه ادامه داد: اگر بزرگترین اعمال را از نظر ظاهری انجام دهیم و اخلاص نداشته باشیم، اعمال ما قطعا باطل است؛ پیامبر(ص) در روایتی می فرماید: «تمام انسانها هلاک می شوند مگر علما و همه علما هلاک می شوند. مگر آنها که اهل عمل بودند و اهل عمل هلاک می شوند مگر مخلصین». وجود شهدای عزیز و علت این همه تأثیرگذاری آنها در افراد به خاطر اخلاصشان در اعمالشان بوده است.  

حجت الاسلام مقصودی خاطر نشان کرد: هر عملی که انجام می دهیم نیاز به روح دارد و روح عمل اخلاص است و می توان گفت روح عمل در یک کلام نیت است. تأثیر نیت تا حدی است که انسان به صرف هواداری از گروهی در عمل آن گروه شریک است و گویا که خود آن عمل را خواه خوب یا بد انجام داده است.

وی گفت: زمانی عمل انسان شرافت پیدا می کند که نیت خالص داشته باشد. گریه ای ارزش دارد که برای خدا باشد. در سوره مائده آیه ۸۳ آمده است اشکی ارزش دارد که معرفت در آن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha