پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 کشف سنگ قبرهایی متعلق به اوایل اسلام در مکه

حوزه/ کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان از کشف سنگ قبرهایی متعلق به اوایل اسلام خبر داد که دارای کتیبه‌هایی با خطاطی اسلامی و همچنین بخشی سفالی هستند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از saudigazette، بنا به اعلام کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان سعودی، سنگ قبرهایی متعلق به اوایل دوره اسلامی در نزدیکی قبرستان تاریخی المولا در مکه کشف شده اند.

نایف القانور ، مدیرکل ثبت و حفاظت از آثار باستانی در میراث مل ، گفت: این سنگ قبرها در حین کار حفاری توسط یک شرکت پیمانکار برای ساخت یک پارکینگ هوشمند در نزدیکی قبرستان شمال مسجد اعظم انجام می شد کشف شدند.

این سنگ قبرها دارای کتیبه هایی با خوشنویسی اسلامی و همچنین بخشی سفالی هستند.

این مقام عربستانی گفت که به اوایل دوره اسلامی باز می گردند. این آثار باستانی به کمیسیون گردشگری واگذار می شوند تا متخصصان بخش آثار باستانی بتوانند آنها را به صورت عمیق مورد بازرسی و مطالعه قرار دهند.

القانور گفت: یک تیم متخصص به منظور پیش بینی یافتن نقاط دیدنی یا آثار باستانی بیشتر ، کارهای حفاری مداوم در این محل را بطور روزانه پیگیری می کنند و این با هماهنگی مستقیم با شهرداری مکه و شرکت پیمانکاری ، عربستان سعودی انجام می شود.  

شهرداری روز شنبه از طریق وب سایت رسمی خود از کشف سنگ قبرها در حین کار حفاری برای پروژه جدید پارکینگ هوشمند اتومبیل، در مجاورت گورستان تاریخی خبر داده بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای نظارت بر مراحل بعدی کارهای حفاری و همچنین برای دریافت آثار باستانی کشف شده هماهنگی هایی با کمیته گردشگری و شرکت پیمانکاری صورت گرفته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha