جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه اسلامی هند، این هفته جمعه سیاه برگزار می کند

حوزه/ در جلسه سران مساجد، مفتی ها و روسای سازمان های اسلامی در لودهیانای پنجاب، تصمیم گرفته شد که مسلمانان 3 ژانویه، یعنی جمعه این هفته را به عنوان روز جمعه سیاه، راهپیمایی های عزاداری و اعتراض آمیز برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از یاهو؛ مسلمانان در پنجاب هندوستان، جمعه سیاه برگزار می کنند.

این تصمیم روز یکشنبه، در جلسه سران مساجد ، مفتی ها ، روسای سایر سازمان ها و رهبران مسلمان در مسجد شاهی، مسجد جامع شهر لودهیانا، یکی از پنج شهر مهم ایالت پنجاب در هندوستان گرفته شد.

حبیب الرحمان سانی امام جماعت مسجد لودهیانا فت: قصد داریم جمعه 3 ژانویه را به نشانه اعتراض به قانون اصلاح شهروندی و خشونت های ظالمانه پلیس علیه معترضین در اوتارپرادش و سایر ایالت های هند  به عنوان «روز سیاه» معرفی و دست به تظاهرات دسته جمعی  بزنیم.

مقرر شد که در تاریخ 3 ژانویه ، جامعه اسلامی درحالی به نماز بایستند که به نشانه اعتراض و عزاداری، بازوبندهای سیاه بسته اند. آن ها همچنین درحالی که پرچم های سیاهی به دست داشته و در ساحت عزاداران هستند، در مناطق مختلف هندوستان دست به راهپیمایی زده و  در پایان نیز اعلامیه های اعتراض آمیزی به معاونین کمیسریای پلیس خطاب به رئیس جمهور هندارائه خواهند داد.

امام مسجد شاهی در جمع نمازگزاران تاکید کرد: تمام جامعه اسلامی درحالی که بازوبندهای سیاه بسته اند روز 3 ژانویه به ن ماز خواهند ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha