جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب رزن و درگزین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: از تمام طلاب و فضلا به عنوان برادران ایمانی‌ام تقاضا دارم تا می توانید نسبت به عموم مردم، مهر، محبت و صمیمیت را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بیان همدانی در جلسه طلاب و فضلای رزن، درگزین و بخش سردرود ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی به واقعه حلف الفضول اشاره نمود و ابراز داشت: شخصی از اطراف مدینه کالایی را برای فروش به مکه آورده بود که خریدار در پرداخت قیمت آن بدعهدی نمود؛ تا این که فروشنده احساس کرد خریدار قصد ندارد قیمت جنس را پرداخت نماید؛ لذا رفت بالای کوه ابوالقیس  و ندا سر داد ای اشراف مکه، در این مکان که خداوند متعال امنیت آن را تضمین کرده، فردی مبلغ کالای خریداری شده را به من نمی دهد.

وی ادامه داد: در این میان چهار نفر در خانه عبدالله بن جدعان جمع شدند تا از ننگی که بر سرزمین مکه سایه افکنده جلوگیری کرده و حامی مظلومین باشند؛ نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) که از اعضای این گروه بودند، مال مظلوم را از متجاوز ستانده، به وی تحویل دادند.

آیت الله حسینی بیان همدانی با تأکید بر این که از این رویداد به عنوان نخستین حزب تاریخ اسلام یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله)، در یک پیمانی که از آن به حلف الفضول یاد شد، پیمان بستند تا همواره مدافع مظلومین باشند.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله بعد از بعثت نیز از علاقه خویش برای همراهی در آن گروه یاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) همواره تصریح می‌کردند که اگر جمعیتی برای حمایت از مظلوم تشکیل شود، از آن حمایت خواهم نمود.

این استاد حوزه با اشاره به این که تک زیستی، هیچ جایگاهی در شئون بشر ندارد، ابراز داشت: بشر موجودی اجتماعی است که همواره به دنبال همدلی بوده، همراه با اجتماع حرکت می‌کند.

آیت الله حسینی بیان بر لزوم تقویت اتحاد و وحدت رویه طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف اجتماعی تأکید نمود و یادآور شد: متاسفانه در سال های قبل از انقلاب، اختلافاتی میان طلاب و روحانیون وجود داشت؛ اما اگر طلاب و روحانیون پشت هم بایستند، هیچ نیرویی نمی تواند آنها را به حاشیه براند.

سخنران این نشست به تعبیر «یدالله مع الجماعة» اشاره نمود و یادآور شد: خداوند یاری رسان کسانی است که با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند؛ عبارات نماز که عبادتی برای ذات اقدس ربوی است، به صورت جمع بیان می شود که خود نشان دهنده اهمیت اتحاد و همدلی است.

آیت الله حسینی بیان همدانی افزود: روحانیون اگر در برابر طلبه دیگری تواضع نشان دهند، در نگاه دیگران از شخصیت والایی برخودار خواهد شد؛ هرکسی می خواهد بزرگ شود، باید اهتمام زیادی به احترام نسبت به علما و روحانیون داشته باشد.

وی بر اهمیت همدلی، همکاری و دلدادگی طلاب و روحانیون با یکدیگر تأکید نمود و ابراز داشت: برای موفقیت در تبیین معارف ناب الهی در عرصه های مختلف اجتماعی، باید به موضوع همدلی و دلدادگی طلاب با یکدیگر توجه روز افزونی داشته باشیم.

این استاد حوزه با اشاره به این که مؤمنین باید درد یکدیگر را درک نمایند، خاطرنشان کرد: برادران عزیز، طلاب و روحانیون تا می توانید اتحاد و وحدت را به صورت موزون و همچون دانه های تسبیح عملیاتی نمایید.

آیت الله حسینی بیان همدانی در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان روایتی از سیره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) در رویارویی با عموم افراد جامعه در آن دوران خفقان جاهلیت، تصریح کرد: از تمام طلاب و فضلا به عنوان برادران ایمانی‌ام تقاضا دارم تا می توانید نسبت به عموم مردم، مهر، محبت و صمیمیت را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین بیرامی، نماینده طلاب و فضلای رزن و درگزین نیز به ارائه گزارشی از صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای این منطقه پرداخت.

وی یادآور شد: هم اکنون ظرفیت حضور ۱۰ نفر از طلاب برای استقرار در منطقه فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha