جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید ایمانی

حوزه/ ۱۶۰ نفر از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور در منزل شهید ایمانی با خانواده معظم این شهید مدافع حرم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام به همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام و همکاری واحد فرهنگی خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام روز جمعه با خانواده معظم شهید مدافع حرم مهدی ایمانی فردوئی دیدار کردند.

جمعه این هفته، تعداد ۱۶۰ نفر از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام دعای ندبه را در منزل شهید ایمانی قرائت کردند و شهید ایمانی پنجمین شهیدی است که طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در محضر مادر بزرگوارشان درس ایثار و مقاومت را آموختند.

شهید مهدی ایمانی فردویی متولد سال ۱۳۶۲ هجری شمسی بود و این افتخار را داشت که به مدت ۱۴ سال، خادم آستان مقدس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و مسئول انتظامات صحن مقدس صاحب الزمان (عج) و در خدمت زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) باشد.

شهید مهدی ایمانی در سن ۳۴ سالگی، پس از بارها اعزام داوطلبانه به مناطق عملیاتی سوریه روز ۲۲ آذرماه سال ۹۶، در منطقه دیرالزور به آرزوی قلبی خود، مقام والای شهادت نائل آمد و پس از شهادت، پیکر مطهرش در حرم عمه سادات آرام گرفت.

مادر شهید ایمانی به بیان خاطراتی از فرزندش پرداخت و اظهار داشت: من مهدی را نشناختم و بعد از شهادت، کم کم به رازهای کارهای او پی بردم. در ابتدا که سر کار رفت حقوق چند ماه اولش را رد مظالم داد که مبادا در کودکی شیطنت کرده باشد.

وی افزود: این شهید بزگوار برای ماه‌هایی که در سوریه بود هیچ حقوقی دریافت نکرد. بعضی می‌گویند اینها دنبال پول بودند، من راضی نیستم و از شنیدن این حرف‌ها ناراحت می‌شوم، آنان برای خدا رفتند.

مادر شهید ایمانی یادآور شد: آقا مهدی از همان کودکی به حضرت زهرا علیهاالسلام بسیار علاقه داشت و برای توسل، این بانوی عظیم‌الشأن را انتخاب می‌کرد؛ او اهل نماز شب و گریه‌های شبانه بود.

وی ادامه داد: پسرم چهار مرتبه به سوریه رفت، هر بار که به سوریه اعزام می‌شد، من هم کربلا مشرف شده بودم و به من می‌گفت: مادر برای من دعا کنید و من تحت قبه برایش دعا می‌کردم که خدمت کند و به سلامت برگردد. برای بار چهارم که به سوریه رفته بود، باز هم من کربلا بودم و از من خواست تا برایش دعا کنم؛ من زیر قبه این بار دعا کردم خدایا به حق امام حسین علیه‌السلام هر چه خیر مهدی است همان نصیبش شود، که این بار به شهادت رسید.

مادر شهید ایمانی با بیان اینکه ثمره ازدواج مهدی سه فرزند است، گفت: این فرزندان در مدت اندک حضور پدر از محبت و الطاف بی‌دریغش سیراب شدند و روزی خواهد رسید که آنها با آرمان پدر و خاطرات جانفشانی‌ها و رشادت‌هایش، آرامش و امنیتی که برای همه فرزندان سرزمینشان به ارمغان آورده، به خود خواهند بالید و با افتخار زیر پرچم ولایت راه پدر را ادامه خواهند داد.

وی اضافه کرد: حاصل و ثمره ازدواج آقا مهدی، سه فرزند به نام‌های علی (۱۰ ساله)، فاطمه (۴ ساله) و محمد (۲ ساله) هستند.

مادر شهید ایمانی با بیان اینکه این شهید والامقام بر رعایت عفاف و حجاب تأکید بسیاری داشتند، تصریح کرد: آقا مهدی به حرم عمه سادات خیلی علاقه داشت به طوری که ۱۴ سال با ادب و آداب خاص در حرم حضور پیدا می‌کرد.

وی در پایان عنوان کرد: من لایق سفارش به طلاب نیستم فقط می‌گویم مهدی اگر به این جا رسید خودش با همت و تلاش و تهذیب نفس به این جایگاه رسید، اگر کسی سختی بکشد و خودسازی کند، نتیجه اش شهادت است.

در این دیدار، هدیه ای از سوی مدیر کل امور فرهنگی به مادر شهید ایمانی اهدا شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha