جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه

حوزه/ پنجمین جلسه از سلسله کارگاه های دوره «تربیت مبلغ مصرف فرهنگی (سبک زندگی)» به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام نجفی  مدرس دوره‌های تربیت مربی کودکان و نوجوانان» در این کارگاه آموزشی که با موضوع «بازی و اسباب بازی» و با هدف پرورش مبلغ تخصصی سبک زندگی برگزار شد، در خصوص بازی‌های کودکان در سنین مختلف اظهار داشت: کودکان زیر ۲ سال بازی انفرادی، ۲ تا ۳ سال بازی در کنار کودک دیگر، ۳ تا ۵ سال بازی‌های آزادانه در هر جایی که تمایل دارند( بازی تعاملی با همسالان)، ۵ تا ۷ سال بازی با بزرگسالان (شرکت در بازی‌های گروهی) و کودکان ۷ سال به بالا بازی‌های پیچیده (با درک فواید جسمانی و اجتماعی) را بیشتر دوست دارند.

 وی علاوه بر تأکید بر توجه والدین به اهمیت بازی، بازی‌های حسی(تقویت حواس پنجگانه)، بازی‌های حرکتی (تقویت ماهیچه و اندام)، بازی‌های کلامی (مهارت در ارتباط حرف زدن)، بازی های موزون (ورزشی) نشاط و هیجان همراه با ریتم خاص، هماهنگی دست ها و پاها و تعادل)، بازی‌های تقلیدی و نمایشی(تمرین نقش‌های مختلف، برقراری ارتباط با دیگران، اعتماد به نفس و خودباوری)، بازی فکری (تقویت دقت، تفکر، منطق(جورچین و...))، بازی‌های آزمایشی (تقویت ابتکار و خلاقیت) و بازی‌های ابتکاری و... را به عنوان انواع بازی معرفی کرد.

شایان ذکر است: این کارگاه ضمن ارائه یک سری از بازی ها(لگوها و بازی‌های فکری) با هدف آشنایی با شکل و شیوه‌های اجرای آنها به مربیانِ این دوره با کمک کودکان مهد مؤسسه، معرفی کتاب و پاسخگویی به سؤالات حضار، به پایان رسید.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha