جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج اقا عابدینی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برخی می‌خواستند عدم موفقیت در مذاکرات را به رهبری مرتبط کنند و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب گفتند مذاکره کنید اما من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در مسجد امام خمینی (ره) شهر شریفیه شهرستان البرز، اظهار کرد: مردم در ۹ دی علیه فتنه‌گران به میدان آمدند و با اقدامی خودجوش، آتش فتنه را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه کلمه فتنه پیش از انقلاب و در دوران رسول خدا(ص) نیز مطرح بوده است، تصریح کرد: آشوب، بلوا، کشتار، آتش زدن و خراب کردن از معانی فتنه است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است. 

امام جمعه قزوین افزود: فتنه‌گر کسی است که با حیله و نفاق چیزی را بیان می‌کند که سخن درستی نیست و از خود شخصیتی را معرفی می‌کند که آن گونه نیست و در طول تاریخ افراد بسیاری بودند که اینگونه می‌خواستند به اسلام و مسلمین آسیب وارد کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه یزید یکی از فتنه‌گران در تاریخ اسلام بود، خاطرنشان کرد: یزید با وجود اینکه شراب می‌خورد، هر گناهی را مرتکب می‌شد و خون انسان‌ها را به ناحق می‌ریخت اما خود را خلیفه مسلمانان و جانشین پیامبر معرفی می کرد.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید فتنه از قتل شدیدتر و خطرناک‌تر است، بیان کرد: زمانی که فتنه‌ی ۸۸ و فتنه اخیر پیش آمد همه دیدیم که فتنه از قتل هم شدیدتر است زیرا علاوه بر اینکه انسان‌ها به قتل می‌رسند، آبرو، نوامیس، اموال و سرمایه‌های ملی به خطر می‌افتد و شاهد رواج تهمت و دروغ و نفوذ دشمنان در جامعه خواهیم بود.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ابراز کرد: باید معلوم باشد که رسالت ما در فتنه چیست و خدا فرموده از فتنه بترسید و پرهیز کنید زیرا وقتی فتنه می‌آید فقط دامن ستمگران را نمی‌گیرد، بلکه دامن همه را می‌گیرد و حتی مؤمنان هم آسیب می‌بینند و به همین خاطر مؤمنان نباید اجازه بروز فتنه را در جامعه بدهند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید از خدای متعال بخواهیم که آلت دست فتنه‌گران نشویم، اظهار کرد: سران فتنه ابزار دست دشمنان شدند و در نهایت حرمت عاشورا و مساجد شکسته شد و خسارت‌های بسیاری به کشور تحمیل شد.

وی افزود: سران فتنه با اقدامات فتنه جویانه خود، کشور و تهران را در التهاب و آشوب نگه داشته بودند و با همراهی رسانه‌های معاند خارجی، بیانیه می‌دادند و عده‌ای را برای آشوب به خیابان‌ها می‌کشاندند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به وظایف مردم در زمان فتنه اشاره کرد و گفت: خدا می‌گوید آیا مردم خیال می کنند همین که گفتند ایمان آوردیم، دیگر آزمایش نمی‌شود و فتنه در جامعه آنها پیش نمی‌آید؟ خدا تأکید می‌کند که در طول تاریخ آدم‌ها را در فتنه‌ها قرار دادیم تا آدم‌های درست از منافقان شناخته شوند 

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه در فتنه‌ها باید بصیرت داشته باشیم، ادامه داد: کسانی که بصیرت دارند و خداشناس هستند، فتنه‌ها را شناخته و می‌توانند سربلند بیرون بیایند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: عده ای گفتند در برجام به همه آرزوهایمان رسیدیم، آنها نگفتند که می‌رسیم بلکه گفتند رسیدیم و به همین خاطر جشن گرفتند و برای شکستی که آن را پیروزی می‌دیدند، از یکدیگر تجلیل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اگر گفتند من نمی‌گویم مذاکره نکنید، به این خاطر بود که نمی‌خواستند آنها فتنه‌گری کنند، چرا که اگر ایشان می‌گفتند مذاکره نکنید، آنها می‌گفتند ما می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم اما رهبری اجازه نمی‌دهد.

وی ابراز کرد: رهبری گفتند مذاکره کنید اما من اعتمادی به این مذاکرات ندارم و آنها هم رفتند مذاکره کردند و سرشان به سنگ خورد. اگر رهبری مانع از مذاکره می‌شد، هر اتفاق بدی را به قرآن، دین و رهبری مرتبط می‌کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند وقتی فتنه می‌شود، حق مانند روز روشن و باطل مانند شب تار مشخص نیست و به همین خاطر بصیرت و خداشناسی برای شناخت این فضا بسیار ضروری است و کسانی که بصیرت و خداشناسی دارند، فریب نمی‌خورند.

امام جمعه قزوین افزود: بصیرت در نماز، فضای مساجد و ارتباط با خدا، قرآن و ذکر به دست می‌آید و اگر این مسیر زندگی را انتخاب کنیم، با بصیرت می‌شویم و شناخت درستی از فتنه‌ها پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha