پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهاجر

حوزه/ آیت الله حاج سید حسن مهاجر در سن ۹۰ سالگی پس از طی یک دوره بیماری درشامگاه سه شنبه در بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید حسن مهاجر این عالم ربانی، استاد برجسته حوزه علمیه اصفهان و مبلغ دین شامگاه سه شنبه پس از طی یک دوره بیماری و بستری در بیمارستان در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است مراسم تشییع این عالم جلیل القدر و ربانی صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۱ دی ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور فضلا، روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان از ابتدای خیابان شیخ طوسی غربی(۲۴متری) به سمت مسجد قبا میعادگاه و منبر و محراب همیشگی این مبلغ دین برگزار و در آن محل به خاک سپرده می شود.

همچنین اقامه نماز بر پیکر این عالم جلیل القدر توسط مرجع عالی قدر تشیع، آیت الله العظمی مظاهری  ساعت ۹ صبح در مدرسه صدر بازار برقرار می شود.

یادآور می شود آیت الله سید حسن مهاجر، متولد سال ۱۳۰۸ در روستای محسن آباد برخوار اصفهان است که از هفت سالگی مقدمات علوم حوزوی را نزد پدر خود فراگرفته و در سنین نوجوانی وارد حوزۀ علمیۀ اصفهان شده است. وی که از محضر اساتیدی چون آیت الله خادمی، آیت الله طیب، آیت الله صدر کوپایی و آیت الله شیرازی کسب فیض کرده بعد از مهاجرت به قم و تحصیل در کلاس آیات عظام امام خمینی، مرعشی نجفی، بروجردی، کوه کمره ای، گلپایگانی و ... به درجات عالیۀ علمی نائل شده است.

آیت الله مهاجر از محضر آیت الله میلانی و شیخ احمد کفایی در مشهد نیز بهره برده و در سال ۱۳۳۱  موفق به اخذ مدرک لیسانس الهیات از  دانشگاه تهران شده است. از ویژگی های این عالم برجسته می توان به اهتمام به امر تبلیغ اشاره کرد.

در تابستان ۱۳۵۸ به درخواست مرحوم محسنی موسس مسجد قبا و با معرفی آیت الله خادمی و مردم منطقه، این عالم بزرگ به عنوان امام جماعت  مسجد قبا انتخاب و مشغول کار تبلیغی در همۀ عرصه ها شد. تربیت طلاب جوان و ترویج معارف قرانی از جمله فعالیت های این بزرگوار در مسجد قبا بوده، تا حدی که این مسجد با حضور او به یکی از فعالترین و تاثیرگذارترین مساجد شهر اصفهان بدل شده است.

به پاس خدمات ارزندۀ این عالم ربانی، مراسم بزرگداشتی با حضور آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ۲۴ مهر ماه  ۹۶ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قبای اصفهان برگزار شد و در این مراسم از کتاب «پیشوا» به پاس ۷۰ سال فعالیت تبلیغی این عالم نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha