شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه طلاب آوج و آبگرم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه امروز همه باید در مورد وضعیت کشور و انتخابات اصلح احساس مسئولیت کنند، گفت: اگر احساس مسئولیت نکنیم، شاید فردا دیگر این فرصت پیش نیاید؛ اگر پای دشمن به کشور باز شود به هیچ کس رحم نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین هاشمی شب گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای اوج و آبگرم که در ساختمان مجمع نمایندگان استان قزوین در قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) گفت: در عظمت و بزرگی حضرت زینب(س) همین اندازه بس که وقتی به دنیا آمدند، پیامبر(ص) گریه کردند و فرمودند: «بر این دخترم مصیبت های زیادی همچون پسرم حسین(ع) وارد می شود».

وی بیان داشت: این بانوا دارای ویژگی هایی است  که از جمله آن روشنگری، فصیحه بودن، بلیغه و شریک الحسین(ع) بودن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان این که در شرایط بسیاری حساسی قرار داریم و روحانیت نقش زیادی در مبارزه با فساد فرهنگی، اجتماعی و ... دارند و لازم است حتی در این مسیر ایثارگری و جان فشانی کنند، افزود: روحانیت باید بداند تبلیغ از مهمترین وظایف اوست و نباید به هر بهانه ای لحظه ای از این رسالت، غفلت و عقب نشینی کند.

امام جمعه آوج افزود: حضرت زینب(س) برای ادای رسالت از کسی توقع نداشتند، دنبال منافع نبودند و بخاطر سختی ها و مشکلات لحظه ای از رسالتش عقب نشینی نمی کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گفت: این بانو مبلغه دین بود و روحانیت هم همین نقش را دارد.

امام جمعه آوج با اشاره به مهمترین رسالت روحانیت بنابر منویات رهبر انقلاب افزود: از جمله مهمترین این رسالت ها در این زمان حساس، روشنگری، تبیین اسلام ناب، هدایت فکری و دینی، بصیرت افزایی و ارائه خدمات اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان این که مبلغ موفق کسی است که جامع نگر باشد، اضافه کرد: بر این باوریم که اسلام دین جامع و شامل نماز، روز، جهاد، امر به امر معروف و نهی از منکر است. به همین دلیل اسلام اختصاص به موضوع خاصی ندارد.

 امام جمعه آوج با بیان این که یکی از رسالت های مهم روحانیت هدایت سیاسی جامعه است، عنوان کرد: اگر هدایت سیاسی در جامعه می بود، جامعه گرفتار انواع گمراهی ها و فتنه ها نمی شد؛ مردم در فتنه ها راه را گم نمی کردند، به موقع تصمیم گیری می کردند و نهایتا افراد برتر و صالح را در انتخابات برمی گزیدند.

وی با بیان این که بسیاری از فتنه ها از انتخاب ناآگاه، دولت و مسئولان اشرافی و بی درد آغاز می شود، اضافه کرد: مجلس انقلابی مجلسی است که دارای ویژگی هایی چون بصیرت باشد و در برابر فتنه ها به موقع تصمیم گیری کند.

امام جمعه آوج با اشاره به این که انتخاب آگاهانه مردم می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را از بین ببرد، افزود: اگر انتخاب صحیح و از روی آگاهی و بصیرت باشد، باید امیداور به جامعه خالی از هرنوع مشکلی بود.

وی یکی از رسالت های مهم روحانیت در شرایط فعلی را دائمی و مستمر بودن تبلیغ برشمرد و اظهار داشت: اگر تبلیغ مقطعی باشد، فضای مجازی و تغذیه فکری و دینی مردم  در دست افراد خاصی خواهد افتاد که تنها به دنبال منافع خود می باشند و به فکر انقلاب و نظام و منافع مردم نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه امروز همه باید در مورد وضعیت کشور و انتخابات اصلح احساس مسئولیت کنند، گفت: اگر احساس مسئولیت نکنیم، شاید فردا دیگر این فرصت پیش نیاید؛ اگر پای دشمن به کشور باز شود به هیچ کس رحم نخواهد کرد.

امام جمعه آوج افزود: باید همه مبلغان و روحانیت به بهانه های مختلف به منطقه، شهر و روستا بروند، به تبیین و بصیرت افزایی پرداخته و در مورد شرایط کنونی کشور، نظام و انقلاب، وضعیت اقتصاد و معیشت، نقش نمایندگان در تصمیم گیری های حساس، قوانین، وادار کردن دولت به انجام فعالیت برای مردم و به نفع نظام و  انتخاب نمایندگان مومن، انقلابی برای آینده کشور  اقدام کنند.

وی بیان داشت: براساس خبرهای رسیده بعضی از کاندیداهای انتخاباتی به دنبال خرید رأی و فریب مردم می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره معیار درست افراد برای ورود به مجلس شورای انقلاب اسلامی گفت: مهمترین معیار در انتخاب افراد با صلاحیت، اصول فکری و حرکت او بوده و باید به این نکته نیز توجه داشت که آیا حرکت او براساس ارزش های دینی، منویات و تفکرات امام راحل و رهبرمعظم انقلاب می باشد یا خیر.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، نماینده طلاب و فضلای شهرهای اوج و آبگرم نیز با بیان این که حضرت زینب(س) نزد پیامبرگرامی اسلامی(ص) و حضرت علی(ع) رشد و نمو پیدا کرد و معروف به عقیله بنی هاشم شد، به نقش این بانو درکربلا اشاره کرد، گفت: آن بانو در کربلا نقش بسزایی در آگاهی و بصیرت افزایی نسبت به واقع کربلا داشت؛ چرا که مردم نسبت به قیام، حرکت و حتی شخصیت امام حسین(ع) جهل داشتند و همین مسئله وظیفه حضرت را در ارتباط با بصیرت افزایی و جهل زدایی نسبت به قیام و امام حسین(ع) دو چندان کرده بود.

وی اضافه کرد: حضرت زینب(س) با ایراد خطبه های آتشین خود در کوفه و امام سجاد(ع) در شام توانسته اند آن وظیفه خود را که همانا جهل زدایی و افشاگری بود، بدرستی انجام دهند و موجبات رسوایی دستگاه بنی امیه را فراهم کنند.

نماینده طلاب و فضلای اوج و آبگرم بیان داشت: همین روشنگری باعث شد دشمن نتواند اهل بیت(ع) را تحمل کند و آنها را به مدینه فرستادند؛ اما حضرت زینب(س) حتی در این شهر هم ساکت ننشست و جنایات این قوم و دستگاه را افشا کرد.

وی افزود: وظیفه آن بانو بصیرت افزایی بوده است و این مسئله نشان می دهد چقدر موضوع جهل زدایی، بصیرت زدایی نسبت به حوادث و اتفاقات و هوشیار کردن مردم نسبت به اصل واقعه می تواند در جهت خنثی کردن برنامه و اهداف دشمن و پیروزی برنامه های جبهه حق مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی ادامه داد: هم اکنون می بیینم رهبر معظم انقلاب بر بصیرت افزایی و هوشیاری در مقابل فتنه در جامعه وبین حوزویان تأکید می کنند و می فرمایند «لازم است طلاب و روحانیون در عین حال که خود نسبت به وقایع هوشیار هستند، برای جامعه و مردم هم روشنگری کنند».

نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرم بیان داشت: اگر مردم نسبت به برجام و فتنه ها آگاهی داشتند بعد از معاهده برجام و ... در خیابان ها خوشحالی و شادی نمی کردند و اگر ابراز خوشحالی کردند چون آگاهی نسبت به تعهدنامه ننگین برجام و برنامه هسته ای نداشته اند و هرچه شنیدند سیاه نمایی طرف مقابل و عوام فریبی بود.

وی با بیان این که در آستانه انتخابات قرار داریم، گفت: امروز افراد زیادی به خود اجازه داده و برای ورود به مجلس ثبت نام کردند و همین مسئله کار را برای دستگاه های نظارتی و اجرایی بسیار سخت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با بیان این که روحانیت می تواند در مورد وضعیت فعلی انتخابات، انتخاب اصلح و اثرگذاری نمایندگان مجلس بصیرت افزایی و روشنگری کند، اضافه کرد: اگر مردم بصیرت لازم نسبت به منتخبین مجلس داشته باشند، گرفتار عوام فریبی که بعضی منتخبین برای جمع کردن رأی مردم به دنبال آن هستند، گرفتار نخواهند شد و نهایتا مجلس بی کفایت قبلی پیش نخواهد آمد.

وی با اشاره به نمونه ای از بی کفایتی مجلس و دولت در مورد برجام بیان داشت: امروز یکی از اتفاقات برجام، بحث مکانیزم ماشه است، به این معنی که اگر یکی از این دولت ها، علیه ایران درمورد نقض برجام شهادت دهد و به دلایل ایران قانع نشوند، پرونده هسته ای ایران را دوباره به شورای امنیت ارجاع می دهند و تحریم های گذشته و قبل از برجام برگشت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی افزود: امیداوریم با راهنمایی درست مردم، انتخاب اصلح در انتخابات مجلس رقم بخورد.

نماینده طلاب و فضلای اوج و آبگرم بیان داشت: به هر حال قضیه انتخابات مجلس جدی است و کاندیداها برای رسیدن به اهداف خود به دنبال تخریب نمایندگان دیگر هستند و از این طریق می خواهند رأی مردم برای خود جمع می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم وظیفه اول نماینده قانون گذاری است، اظهار داشت: امروز بعضی از نمایندگان اطلاع چندانی از قانون و وضعیت مجلس ندارند و وارد مجلس می شوند و همین مسئله سبب بروز بدترین مشکلات در مجلس است.

نماینده طلاب وفضلای شهرهای اوج و آبگرم در ادامه اظهارداشت: این روزها ایام تبلیغی است و اگر مبلغ بتواند به میان مردم برود و درمورد انتخابات و اهداف و برنامه های دشمنان به مردم آگاهی دهد، قطعا توانسته به مسئولیت دینی والهی خود عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: باید بدانیم دشمن در بحث انتخابات برنامه های ویژه ای دارد و می خواهد بفهمند مردم در این انتخابات چه قدر پای نظام و انقلاب خود خواهند ایستاد و از آرمان های رهبرشان دفاع می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha