پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسانی که عمر خود را در بیمارستان ها برای پرستاری و مراقبت از بیماران صرف می کنند اجری بزرگ در نزد خداوند متعال دارند که این پاداش معنوی با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه و برابری نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان صبح امروز به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و نیز روز پرستار با جمعی از پرستاران و بهیاران سنندج دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این دیدار ضمن تبریک روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: پرستاری از مشاغل سخت و البته ارزشمند در جامعه انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه شغل پرستاری دارای اجری بزرگی در نزد خداوند متعال می باشد، افزود: کسانی که عمر خود را در بیمارستانها برای پرستاری و مراقبت از بیماران صرف می کنند اجری بزرگ در نزد خداوند متعال دارند که این پاداش معنوی با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه و برابری نیست.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به کلامی از مقام معظم رهبری خطاب به پرستاران اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه و نقش پرستاران می فرمایند: « اگر این احساس در پرستار بیدار شود که کار او برای خداست، به بنده خدا و به انسانِ نیازمند کمک میکند تا رضای الهی را جلب کند. بنابراین کار او نورانیّت پیدا می کند و از سطح یک کار بشری فراتر میرود؛ آن گاه اجر کار او «لاتعدّ و لاتحصی» است».

حجت الاسلام والمسلمین عربیان افزود: بعد معنوی کاری که پرستار انجام می دهد با هیچ شغل و کار دیگری قابل مقایسه نیست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: پرستاری یکی از سخت ترین کارها از لحاظ فشار روحی و جسمی است، نشستن کنار بیمار، معاشر بودن دائمی با بیمار، شکوه بیمار را شنیدن، با او به مهربانی رفتار کردن، به او لبخند زدن، او را با عمل، رفتار و پذیرایی خود از رنجهای فراوان دوران بیماری رهاندن، تحملِ پولادین لازم دارد؛ پرستار با چنین وضعیتی روبروست.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه دولت باید توجه بیشتری به قشر پرستار داشته باشد، بیان کرد: طبق آمار راندمان کاری پرستاران نسبت به دیگر مشاغل بسیار بالاتر است، زیرا این قشر زحمتکش هم از نظر جسمی و هم روحی در فشار می باشند و همین امر می طلبد که حمایت های دولت از پرستاران از اولویت ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: پرستار نه تنها کار خود را انجام می دهد، بلکه همانند شمعی است که به دنیای خود روشنایی می باشد، لذا قدر کار خود را بدانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha