پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ثبت ۴۸ وقف جدید در استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: سند قدیمی ترین موقوفه استان مربوط به قرن ششم هجری قمری در شهرستان ازنا به نام سید نظام الدین احمد مدنی اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، امروز در همایش استانی «وقف احسان ماندگار، توسعه پایدار» که در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی (ره) فرهنگیان خرم آباد برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت پرستار دشت کربلا حضرت زینب کبری (س)، بیان داشت: وقف از سنت های حسنه دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است که در راستای توسعه زندگی بشر و همچنین حل مشکلات بسیار حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه وقف چشمه جاری رحمت الهی است، افزود: اگر انفاق و صدقه ها در قالب وقف انجام شود سرمایه گذاری با سود همیشگی برای دنیا و آخرت صورت خواهد گرفت. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، اعتلا و بقای دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع)، حل مشکلات مردم ،رسیدگی به حال محرومان و ترسیم آینده ای بدون فقر را از ثمرات گسترش وقف در جامعه برشمرد که باید برای تحقق این مهم تلاش شود . 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به اینکه درآمد موقوفات ثبت شده در راستای نیات واقفان هزینه خواهد شد، خاطر نشان کرد: امید می رود واقفان خیراندیش در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه بیشتر قدم بردارند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیز باید فرهنگ سازی و تبلیغ صورت گیرد، گفت: در وقف مشارکتی افراد می توانند با کمترین سرمایه در این سنت حسنه مشارکت داشته باشند. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان بیان داشت: بسیاری از موقوفات در اختیار دستگاه های حقوقی و اشخاص حقیقی هستند که انتظار می رود نسبت به حفظ و احیای این موقوفات تلاش بیشتری صورت گیرد. 

حجت الاسلام طباطبایی  لرستان ادامه داد: سند قدیمی ترین موقوفه استان مربوط به قرن ششم هجری قمری در شهرستان ازنا به نام سید نظام الدین احمد مدنی اخذ شده است. 

وی بیان داشت: موقوفه سید نظام الدین احمد مدنی مربوط به ۷۰۰ سال پیش در شهرستان ازنا روستای گلیجرد است که سند تک برگی آن در پاییز امسال اخذ شده است.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha