جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتراض مسلمانان دانمارکی به قرار داشتن در فهرست مناطق محروم

  حوزه/ فهرست مناطق محروم در دانمارک یک نشانه ننگ محسوب می شود و سکنه منطقه مسلمان نشین، این فهرست را تبعیض آمیز دانسته و خواستار حذف منطقه شان از آن هستند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational، زنان مسلمان دانمارکی به مبارزه با تبعیض ضدمسلمانی توسط دولت دانمارک برخاسته اند.

امینه صفی ۱۹ ساله، افغانی تبار و سه دوست مسلمانش کمپینی به راه انداخته اند تا محله مسلمان نشین را از فهرست رسمی مناطق محروم دولتی که با نام «لیست گتو» شناخته می شود، خارج کنند.

 این بانوان مسلمان که در محل پروژه مسکن تینگبورگ در حومه کپنهاگ زندگی می کنند، طومار اعتراض آمیزی را در پاسخ به فهرست بندی سالانه منتشر داده و گفته اند که این اقدام دولت تبعیض علیه  آنان محسوب می شود.

 اهالی این منطقه در این نامه سرگشاده به وزیر مسکن دانمارک نوشته اند: لطفا بار دیگر به ما به چشم یک مشکل نگاه نکنید! و این فهرست را حذف کنید!

 به گفته روزنامه آلمانی دویچه وله، دادخواست علیه فهرست مناطق محروم که تاکنون بیش از ۹ هزار امضاء به دست آورده است، با همکاری سازمان های مردم نهادی چون «کمک عمل» آغاز شده است. آن ها ابراز امیدواری کرده اند که این فهرست به طور کامل حذف شود.

خانم صفی گفت: این شرم آور است! به ما به چشم شهروند درجه دو نگاه می کنند. اینجا منطقه بزرگی است اما ما باید به دلیل آدرسی که داریم مدام از خودمان دفاع کنیم!

 مناطق مسکونی در دانمارک برای قرار گرفتن در این فهرست باید بیش از ۱ هزار سکنه داشته باشند و از ۵ معیار، سه معیار را داشته باشند که شامل سطح بالای بیکاری، درآمد پایین، میزان محکومیت بالا برای جرایم خشونت آمیز، مواد مخدر و همچنین داشتن بیش از ۵۰% ساکنین غیرغربی می شود.

خانم صفی با اشاره به معیار آخر گفت: این معیار تبعیض آمیز است و منطقه ما به دلیل داشتن تعداد زیاد مهاجر و فرزندان غیرغربی در این فهرست قرار گرفته است!

 وی افزود:  من در دانمارک متولد و بزرگ شده ام و به زبان دانمارکی صحبت می کنم. من با تحصیلاتم مسئولیت بزرگی را برای کمک به جامعه دانمارکی احساس می کنم.

در سال ۲۰۱۹ سه ناحیه از این فهرست حذف شد ، اما منطقه مسلمان نشین همچنان باقی مانده است و پس از پنج سال پیاپی اعتراضات مسلمانان همچنان در این فهرست قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha