جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
در کنوانسیون سالانه اسلامی درشیکاگو: صدای زنان مسلمان را به گوش جهان برسانیم

حوزه/ در کنوانسیون سالانه اسلامی، بزرگترین گردهمایی متعلق به مسلمانان آمریکای شمالی در شیکاگو، به مشکلات پیش روی زنان مسلمان در جوامع غربی و آمریکا اشاره شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، زنان مسلمان با حضور در کنگره امریکا، ظاهر شدن در جلد مجلات و شکستن موانع، به طور قابل توجهی به خط مقدم جامعه مسلمانان آمریکا رسیده اند.

در کنوانسیون سالانه اسلامی که توسط دو گروه دایره اسلامی آمریکای شمالی(ایسنا) و جامعه مسلمانان آمریکایی (ام ای اس) برگزار گردید، به موضوع حملات علیه زنان مسلمان و محجبه، از سوی رسانه ها، مقامات دولتی، کاربران شبکه های اجتماعی و حتی کاخ سفید پرداخته شد.

این گردهمایی که بزرگترین همایش مسلمانان آمریکای شمالی محسوب می شود در شهر شیکاگوی آمریکا برگزار شده و در آن در رابطه با چگونگی حمایت از زنان مسلمان و ایستادگی در کنار آن ها در مقابل زورگوها صحبت شد.

در بخشی از این گردهمایی سازمان اتحاد زنان مسلمان در این همایش میزبان یک سری سخنرانی های مفید بود که به بحث های مختلف پیرامون وضعیت زنان مسلمان در جوامع غربی پرداخت.

زهرا بیلو و مارگاری هیل ، دو شخصیت برجسته در حوزه امور مسلمانان و به ویژه در مورد مسائل زنان به سخنرانی پرداختند. در این همایش از مخاطبان خواسته شد از فعالیت زنان مسلمان حمایت کنند.

 زهرا بیلو در سخنانی بر اهمیت فعالیت مدنی و داشتن صدا و سخنوری تاکید کرد.

وی به راهپیمایی زنان، و سپس حملاتی که علیه رهبران زنان مسلمان شرکت کننده در آن راهپیمایی اتفاق افتاده اشاره کرده و گفت: زمانی که الله امتحانی را در مقابل شما قرار می دهد، چیزی را فرای تحمل شما نمی دهد. زیبایی خاصی در این طرز فکر وجود دارد که آن را احاطه کرده است.

سخنرانان در پایان جلسات سخنرانی تاکید کردند که در جامعه کنونی آمریکا چالش های موجود،  زنان مسلمان باید صدایشان را به گوش جهانیان برسانند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha