جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی مجد

حجت الاسلام حسینی مجد گفت: برنامه ریزی برای قشر جوان و نوجوان باید همراه با نوآوری باشد و با هنرمندی در قالب های نو آیات و روایات را برای بچه ها بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد، عصر امرور در جلسه سرگروه های حلقات صالحین استان همدان، اظهار کرد: تربیت تشکیلاتی یکی از وظایفی است که باید در حلقات صالحین رخ دهد و نسبت به اجرای آن جدی باشیم.

وی افزود: اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، حاکی از آن است که از ظرفیت مساجد و متولیان آن خوب استفاده نشده است و یا از امکانات موجود همچون رسانه و فضای مجازی بهره برداری صحیحی صورت نگرفته است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه جوانان امروز نیز توانایی های بسیاری دارند، خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، جوان امروز اگر بیشتر از جوانان اول انقلاب نباشد، کمتر نیست، اما متاسفانه طوری در جامعه القا می شود که معنویت در این نسل کم تر وجود دارد؛ در حالی که اگر مراسمات مذهبی و دینی مثل اعتکاف، شب های قدر و حضور در هیئت ها را مشاهده کنیم، حضور پرشور جوانان بسیار مشهود است.

وی، بهترین راهکار برای رفع مشکلات را توجه به قرآن و روایات عنوان کرد و گفت: قرآن برای افزایش معرفت بشر، الگو معرفی کرده است، بنابراین حلقات صالحین بهترین فرصت برای توجه به قران و رویات اهل بیت، این دو پرچم هدایت بشر است.

حجت الاسلام حسینی مجد با تاکید بر نقش تاثیرگذار روحانیت در جامعه، یادآور شد: حضور فعال تر روحانیون، خصوصا در ایام خاص در مدارس شبانه روزی و خوابگاه های دانشجویی، برگزاری جلسات هیئت های خانگی و دیدار با اولیا و مربیان در مدارس، ظرفیت هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه بنده هر جا جلسه قرآن خانگی برگزار شود، برای تقدیر و تشویق به آنجا سر می زنم، اظهار داشت: برنامه ریزی برای قشر جوان و نوجوان باید همراه با نوآوری باشد و با هنرمندی در قالب های نو آیات و روایات را برای بچه ها بیان کنیم.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به برخی از طرح های اجرا شده در مدارس شهرستان اسدآباد، گفت: با همکاری آموزش و پرورش می توان با دعوت از اولیا دانش آموزان مدارسی که در نزدیک مسجد قرار دارند، ضمن برگزاری نماز جماعت با حضور والدین دانش آموزان، روحانی مدرسه آنچه لازم است تا پدران و مادران بدانند را بیان کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha