جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حلقه های صالحین باید فضا را برای نخبه پروری و شناسایی نخبگان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جلسه سرگروه های حلقات صالحین استان همدان، با بیان اینکه در جلسات سرگروه ها باید به وظایف آن توجه کنیم، گفت: برخی از مطالب مطرح شده در حیطه کاری صالحین نیست، و لذا باید در چارچوب اهداف صالحین پیش برویم.

وی افزود: یکی از فلسفه های صالحین انجام کار تشکیلاتی و تربیت نیرو و کادر سازی در محلات است و ارتباط بین مربیان با سرگروه ها و اعضای حلقات نیز برای دریافت نتیجه بهتر در این زمینه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه راهکار های ارائه شده باید قابلیت اجرا داشته باشد، اظهار داشت: بیان راهکار به این معنی است که این توانایی وجود دارد تا از فردا آن را عملیاتی کنیم، در حالی که بعضی از راهکارها بسیار کلی است و این قابلیت را ندارد، بنابراین در جلسات باید بر روی راهکارها به صورت جزیی تر و عملیاتی تر بحث شود.

وی تصریح کرد: با مطرح شدن راهکارهای دقیق، می توان به آن برنامه زمان بندی شده نیز تخصیص داد و به طور مثال در این ایام که نزدیک به انتخابات هستیم، تا یک ماه آینده همه اعضا در حلقات خود، حضور در انتخابات را مورد بحث قرار دهند و بعد از یک ماه، همه اعضا گزارشی از اقدامات خود ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به نقش سرگروه های صالحین در پیشبرد اهداف اشاره کرد و گفت: حلقه های صالحین باید فضا را برای نخبه پروری و شناسایی نخبگان فراهم کنند، اما این سؤال را باید از خودمان بپرسیم که به عنوان سرگروه صالحین در بحث کادر سازی و حمایت از نخبگان، چه تلاشی انجام داده ام؟

وی با تاکید بر اینکه باید برای مربیان صالحین مطالب متناسب با حلقات را مطرح کنیم، یادآور شد: پس از پایان این جلسات اگر برنامه مشخصی برای حلقات نداشته باشیم، مربیان ما نمی دانند چه کاری در اولویت قرار دارد و لذا خروجی مورد نظر هم دریافت نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: تا زمانی که برنامه و راهکار مشخصی را ارائه نکنیم، نمی توان از برگزاری این جلسات نتیجه مثمر ثمری را انتظار داشت و لذا وجود یک اتاق فکر برای انجام این کار ضرورت بسیاری دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha