جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب د

حوزه/ دانشگاه ادیان و مذاهب آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری طلاب را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر رحمان بوالحسنی از آغاز ثبت‌نام از طلاب برای شرکت در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.

وی  درباره شرایط و نحوه ثبت‌نام در این آزمون گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب مطابق سنوات گذشته ثبت‌نام از طلاب علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب را از دی‌ماه ۱۳۹۸ آغاز کرده و این آزمون در خردادماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

بوالحسنی افزود: تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت حضوری و غیرحضوری در این دانشگاه امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند بسته به شرایط خود، نحوه تحصیل خود را در هنگام ثبت‌نام مشخص کنند. دوره دکتری نیز به صورت حضوری برگزار می‌گردد. این آزمون ویژه طلاب شیعه و سنی سراسر کشور است و کسانی که دارای مدرک سطح دو حوزوی هستند می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد و افرادی که دارای مدرک سطح سه حوزوی هستند در مقطع دکتری ثبت‌نام کنند. هم‌چنین افرادی که از یکی از دانشگاه‌های حوزوی سراسر کشور از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده‌اند می‌توانند در آزمون ورودی شرکت کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره مزایای تحصیل در این دانشگاه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در زمینه بین‌الملل بسیار فعال است و در طول سال هیئت‌های مختلف علمی از سراسر جهان از این دانشگاه بازدید می‌کنند. هم‌چنین دوره‌های مختلف علمی با همکاری دانشگاه در داخل ایران و خارج از کشور برگزار می‌شود. در همین راستا آموزش زبان انگلیسی یا عربی جزو ملزومات تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب است و آموزش این زبان‌ها در سرلوحه برنامه‌های دانشگاه قرار دارد و به صورت رایگان از سوی دانشکده زبان و فرهنگ ملل برگزار می‌شود.

بوالحسنی افزود: این دانشگاه دارای یک کتابخانه تخصصی در حوزه ادیان و مذاهب است. هم‌چنین دو انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب و نشر ادیان آماده همکاری با نویسندگان و پژوهشگران برای نشر آثار این عزیزان است.

وی درباره مهلت و نحوه ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. ثبت‌نام از طریق سایت azmoon.urd.ac.ir انجام می‌پذیرد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی دانشگاه به آدرس urd.ac.ir مراجعه نمایند.

دکتر بوالحسنی درباره رشته‌های تحصیل دایر در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: رشته‌های «شیعه‌شناسی»، «مطالعات تاریخ تشیع»، «فرق شیعه»، «ادیان ابراهیمی»، «ادیان غیرابراهیمی»، «دین‌شناسی»، «مذاهب اسلامی»، «مذاهب فقهی»، «تصوف و عرفان اسلامی»، «ادیان و عرفان»، «مطالعات زنان گرایش زن و خانواده و گرایش حقوق زن در اسلام»، «فلسفه دین»، «فلسفه و کلام اسلامی گرایش فلسفه اسلامی»، «اخلاق گرایش فلسفه اخلاق»، «فلسفه هنر»، «حکمت هنر اسلامی»‌، «فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی»، «فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی» و «مدیریت رسانه» از جمله رشته‌هایی است که پذیرفته‌شدگان می‌توانند در این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند. هم‌چنین رشته‌های مقطع دکتری عبارتند از:‌ «شیعه‌شناسی»، «تاریخ تشیع اثناعشری»، «فرقه‌های تشیع»، «تصوف و عرفان اسلامی»، «عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی(ره)»، «فلسفه و کلام اسلامی»، «حکمت هنر دینی»، «مذاهب فقهی»، «مذاهب کلامی»، «وهابیت‌شناسی»، «ادیان غیر ابراهیمی گرایش ادیان ایرانی»، «مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی»، «دین‌پژوهی» و «مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام».

بوالحسنی در پایان گفت: نمایندگان دانشگاه ادیان و مذاهب در سراسر کشور، آماده ارائه راهنمایی و توضیحات به علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب هستند. واجدان شرایط می‌توانند جهت اطلاع از شرایط پذیرش با شماره ۰۲۵۳۲۸۰۲۶۲۶ تماس حاصل نمایند. هم‌چنین برای دریافت اطلاعات درباره مسائل پذیرش و مراحل ثبت‌نام با شماره ۰۲۵۳۲۸۰۲۶۱۰ (داخلی ۱۰۳) و برای اطلاع از امور شهریه دانشجویی و تعهدات مالی با شماره ۳۲۸۰۲۶۱۰ – ۰۲۵ (داخلی ۱۶۰) تماس بگیرند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha