سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
گردهمایی طلاب و فضلای شاهرودی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهردوی با بیان اینکه چرا مردم در این مسئله با اغتشاگران همراهی نکردند، گفت: از جمله این احتمالات اعتماد مردم به رهبری، دوست داشتن اصل نظام دینی، ترجیح دادن امنیت بر غیر آن و بهتر دانستن گزینه موجود بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهردوی، شب گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای شاهرودی مقیم حوزه علمیه قم که در مجتمع امین قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) با بیان این که اغتشاشات آبان ماه یکی از دردناک ترین مسائل درکشور بوده که اتفاق افتاد، گفت: ما در اواخر هر دهه از طول چهار دهه انقلاب، شاهد اغشتاشاتی در کشور بودیم که از جمله آن فتنه مهدی هاشمی و بیت منتظری در دهه اول،  غائله کوی دانشگاه تهران در دهه دوم و فتنه تمام عیار ۸۸ در دهه سوم بوده است.

سخنران این گردهمایی به فتنه های کشور اشاره کرد و گفت: خطرناک ترین فتنه، فتنه نرم است و آنچه در سال ۸۸ و قبل از آن اتفاق افتاد، از جنس فتنه نرم بوده است.

سخنران این گردهمایی به شاخصه های فتنه اشاره کرد و گفت: چند لایه بودن، عدم شناسایی لایه های زیرین، غیر قابل تکرار بودن و ... از جمله این شاخصه هاست.

وی بیان داشت: با بی تدبیری در مسئله گرانی بنزین، شاهد اغتشاش در سال ۹۸ نیز بوده ایم و شواهد نشان می دهد که این این حجم از شرارت ها، صحنه گردان هایی داشته است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار داشت: اغتشاشگران در اغتشاش آبان امسال به شدت به دنبال اسلحه بوده اند و حتی برای دستیابی به اسلحه، به دنبال تخریب دیوارهای برخی از مراکز نظامی بوده اند تا به اسلحه برسند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: این موارد نشان می دهد که طراحی این اغتشاش از بیرون مرزها بوده؛ ولی نکته دقیق آن است که این طراحی برای این زمان نبوده است و حتی انجام این کار موجب غافل گیری طراحان اصلی نیز بوده است.

وی با اشاره به ویژگی اغتشاشات اخیر بیان داشت: زودرس بودن، ایفاء نقش زنان، وسعت کار، خشونت کار، ترکیبی بودن، همراهی سلطنت طلبان و حضور منافقان در کنار سلطنت طلبان از جمله ویژگی هایی این فتنه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهردوی با بیان اینکه چرا مردم در این مسئله با اغتشاگران همراهی نکردند، گفت: از جمله این احتمالات اعتماد مردم به رهبری، دوست داشتن اصل نظام دینی، ترجیح دادن امنیت بر غیر آن و بهتر دانستن گزینه موجود بوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این که ۹۰ درصد از کسانی که در حادثه اخیر دخیل بودند، سابقه شرارت  و زندانی نداشته اند، افزود: نوع کار دولت و ابراز بی اطلاعی رئیس دولت، نشان از بی تدبیری است و هیچ آمادگی برای مقابله با مشکلات وجود نداشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره حساس بودن انتخابات اخیر کشور افزود: اما این روزها در شرایط حساس انتخابات هستیم، مهمترین دلایل حساس بودن این انتخابات در طول این چهار دهه، برگزاری اولین انتخابات بعد از بیانیه دوم، رئیس جمهور ساز بودن، برگزاری انتخابات خبرگان و شورای شهر می باشد؛ بنابراین باید همه برای اعتلای نظام، انقلاب و رهبری، توان خود را صرف نمایند تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسیر درست خود قرار بگیرد.

وی بیان داشت: اگر قرار است دولت در این مدت فعالیت درستی داشته باشد، نیازمند مجلس فعال هستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار داشت: مردم آمادگی دارند تا نمایندگان خوبی وارد مجلس شورای اسلامی شود؛ اما هنوز راه حل مناسبی برای این موضوع وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تهدیدات موجود، بیان داشت: دشمن به دنبال تشدید فضای کشور و اغتشاش های مجدد است؛ به همین دلیل برای دو قطبی کردن جامعه تلاش می کند تا نهایتا فشار آن به نظام برسد.

وی با اشاره به تهدیدهای داخلی، ابراز داشت: در داخل کشور نیز تهدیدهایی از سوی برخی افراد وجود دارد و همچنان نگاهشان به خارج از کشور و غرب است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه جنگ هراسی یکی از برنامه ها برای ایجاد مشکلات در کشور است، ادامه داد: برخی افراد با این نقشه که اگر فلان گروه رأی بیاورد، کشور به سمت جنگ خواهد رفت و تحریم ها بیشتر می شود، به دنبال رأی گرفتن از مردم هستند و در انتخابات های گذشته هم شاهد این مسئله بوده ایم.



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha