شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف

حوزه/ 117 مسجد در استان اصفهان در طرح «یاوران معروف» و در قالب «مسجد محور محله بدون فقر»، «مسجد محور محله بدون اعتیاد»، «مسجد محور محله بدون طلاق و همراه با رشد موالید و ترغیب به ازدواج» و «مسجد جایگاه امنیت اخلاقی و اجتماعی در پناه امربه‌معروف و نهی از منکر» فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در دیدار مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی می‌گوید که دولت نباید وارد کارهای اقتصادی شود و آنچه دارد را باید به مردم واگذار کند.

وی افزود:‌ البته دولت باید امکاناتی را ایجاد کند که مردم بتوانند کار اقتصادی انجام بدهند که متأسفانه دولت‌های مختلف وظایف خود را در این حوزه انجام نداده اند، اما اصل کار و ایجاد رونق اقتصادی و تولید کردن با مردم است و به دست آنان صورت می‌پذیرد؛ آحاد مردم باید دست‌به‌دست یکدیگر بدهند و کار ایجاد کنند و تولید داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشرفت اقتصاد، استفاده از روش تعاون و ایجاد تعاونی‌های اقتصادی است، گفت: افرادی که توانایی مالی دارند، اما سرمایه بزرگی برای ایجاد یک کارگاه اقتصادی را ندارند، می‌توانند با مشارکت یکدیگر این مهم را تحقق بخشند، همچنین مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهایی که وام اشتغال‌زایی پرداخت می‌کنند باید تسهیلات خود را به کارهای تولیدی تجربه‌شده و موفق اختصاص دهند و مردم را راهنمایی کنند.

وی با تأکید بر نقش مساجد بر برطرف شدن مشکلات جامعه، خاطرنشان کرد: اگر مساجد استان اصفهان فعال بودند، مشکل فقر و فساد و بی‌دینی برطرف می‌شد؛ متأسفانه مساجد آن‌گونه که باید کار کنند، فعال نیستند.  

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: اگر می‌خواهیم دین، مرام و انقلاب ما باقی باشد و دشمن از ما ضربه بخورد باید مساجد فعال باشند؛ در حقیقت تداوم مسیر انقلاب اسلامی به تداوم فعالیت‌های مساجد و فعال بودن آنها بستگی دارد.

در ابتدای این دیدار، دبیر مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع اظهار داشت: مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان یک سازمان مردم‌نهاد است که برنامه‌های خود را به صورت مطالبه گری در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر در سراسر کشور انجام می‌دهد.

حجت الاسلام صادق زاده افزود: 117 مسجد در استان اصفهان در طرح «یاوران معروف» فعال هستند که این مساجد در قالب «مسجد محور محله بدون فقر»، «مسجد محور محله بدون اعتیاد»، «مسجد محور محله بدون طلاق و همراه با رشد موالید و ترغیب به ازدواج» و «مسجد جایگاه امنیت اخلاقی و اجتماعی در پناه امربه‌معروف و نهی از منکر» فعالیت دارند.

وی گفت: این مساجد در حوزه محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و کمک به فقرا فعالیت دارند و در بیشتر این مساجد مرکز نیکوکاری برای شناسایی فقرا راه‌اندازی شده و فعالیت مستمر دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha