پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب استان زنجان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت: اگر رهبر معظم انقلاب ابراز نگرانی از وضعیت قم دارند، بی دلیل نیست و امروز اشخاصی وجود دارند که پول می گیرند تا در شهر مقدس قم به صورت بدحجاب رفت و آمد کنند و بی حجابی در قم عادی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین مظفری، مدیرکل دادگستری استان قم در جلسه طلاب و فضلای استان زنجان که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، اظهار داشت: طلاب استان زنجان از پاک ترین، سخت کوش ترین، خدوم ترین و موفق ترین طلاب کشور محسوب می شوند و در پست ها و مسئولیت های مختلف خوش درخشیدند و کمترین آسیب را از بین این عزیزدان داشته ایم.

وی ابراز داشت: شاید در زمانی که انسان مشغول به تحصیل است، نتواند به نقش روحانیت در جامعه واقف نباشد؛ اما مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی در شرایط بحرانی و حساس، روحانیت را پناهگاه اصلی خود می دانند.

مدیرکل دادگستری استان قم خاطرنشان ساخت: این مسئله نشان دهنده آن است که ارتباط عمیق و وسیع میان جامعه روحانیت و مردم ایران اسلامی وجود دارد؛ این همه دشمنی به دنبال برچیده شدن جامعه روحانیت است؛ اما همچنان شاهد ارتباط مردم با روحانیت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تصریح کرد: روحانیت همیشه پشتیبان مردم، نظام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب بوده و مردم نیز به واسطه همین روحانیون در مسیر انقلاب مانده اند و خواهان آن هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به ارزش جایگاه خود واقف باشیم، بیان داشت: هر طلبه ای که وارد حوزه شده و به عنوان سرباز امام زمان (عج) فعالیت می کند، باید به ارزش جایگاه خود واقف بوده و بداند که مردم روحانیت را به عنوان رهبر این نظام و انقلاب قبول دارند.

مدیرکل دادگستری استان قم اظهار داشت: خیلی از افراد تلاش کردند که میان مردم و روحانیت فاصله بیندازند؛ اما موفق نشدند و همچنان خواهان روحانیت هستند؛ البته مشکلاتی نیز در این مسیر وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری ابراز داشت: امروز دشمن برنامه های بسیاری برای بدنام کردن روحانیت برنامه ریزی کرده و ما باید آگاه و بصیر بوده و به درستی تصمیم گیری نماییم.

وی به اغتشاش اخیر کشور و نقش روحانیت در خنثی سازی اقدامات دشمنان در قم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کشته سازی یکی از برنامه های دشمن در اغتشاش اخیر کشور بود؛ اما بحمدالله با همکاری جامعه روحانیت قم، این عملیات خنثی شد و حتی یک مورد مجروح هم در قم نداشته ایم.

مدیرکل دادگستری استان قم تصریح کرد: ما حتی یک طلبه هم در میان دستگیرشدگان اغتشاش اخیر در شهر مقدس قم نداشته ایم و حتی از خانواده آنان نیز شخصی وجود نداشت که مایه سربلندی روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بیان داشت: ما بخواهیم یا نخواهیم، این نظام بر مبنای حاکمیت اسلامی بنا شده و علما و شهدا زحمات بسیاری برای آن کشیده اند و هیچ کشور اسلامی تا به امروز نتوانسته است که مقررات خود را صد در صد اسلامی نماید؛ اما ما این ادعا را داریم که قوانین ما یا کاملا مطابق با اسلام است و یا حداقل مخالف با اسلام نیست.

وی اظهار داشت: هم در اصل ۱۶۷ قانون اساسی و هم در قوانین عادی کشور تصریح شده است که اگر قانونی در محاکم قضایی و قضاوت نبود و یا قانون ابهام، اجمال یا تعارض داشت، مسئولین به فقه مراجعه کرده و بر اساس فتاوای مشهور فقها عمل نمایند.

مدیرکل دادگستری استان قم ابراز داشت: فقه قانون غیرمستقیم کشور است و از طرف دیگر، خود قانون نیز ترجمه فقه است که نشان از جایگاه بالای فقه و جایگاه بالای حوزه های علمیه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری خاطرنشان ساخت: امروز متأسفانه برخی از اساتید دانشگاه رشته حقوق، هیچ اطلاعی از مباحث حقوقی مندرج از قرآن، روایات و مباحث اسلامی ندارد و گاهی نظراتی را بیان می کنند که انسان متعجب می شود.

وی تصریح کرد: عظمت حوزه بسیار بالاتر از این است که بتوان آن را بیان کرد؛ اما متأسفانه روش تحصیل، تدریس و کتاب های وزین علمی حوزه را نتوانسته ایم به جامعه ارائه نماییم.

مدیرکل دادگستری استان قم بیان داشت: امروز منطقه ما نیازمند حضور روحانیت است و مردم محتاج حضور ما هستند و اگر در شهر مقدس قم اشتغال به تحصیل یا تدریس نداریم، به وطن خود هجرت کرده و پاسخگوی نیاز بالای مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب ابراز نگرانی از وضعیت قم دارند، بی دلیل نیست و امروز اشخاصی وجود دارند که پول می گیرند تا در شهر مقدس قم به صورت بدحجاب رفت و آمد کنند و بی حجابی در قم عادی شود.

وی ابراز داشت: غفلت از خود و خانواده، خسارت بالایی را برای ما خواهد داشت؛ امروز دشمنان بیکار ننشسته و برای نفوذ در خانواده های ما برنامه دارد و باید مراقب بود.

مدیرکل دادگستری استان قم خاطرنشان ساخت: امروز از خدمات و فضائل روحانیت در جامعه بسیار کم مطرح می شود و باید مراقب بود تا در دام برخی مسائل نیفتیم و گرفتار نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تصریح کرد: انحرافات فکری از دیگر مسائلی است که شاهد آن هستیم و امروزه حتی جوانان داخل منزل ما نیز دچار شبهات جدی دینی شده اند و اگر به موقع به داد جوانان نرسیم و خود را به پاسخ های منطقی مسلح ننماییم، آینده خطرناکی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید مراقب اخلاق و رفتار خود باشد، بیان داشت: اگر مردم از روحانیت رفتار نامناسب بینند، از اصل دین بر می گردند و حتی مواردی را داشته ایم که بیان کرده اند به خاطر رفتار بد فلان روحانی، نماز را کنار گذاشته ایم.

مدیرکل دادگستری استان قم اظهار داشت: امروز هیچ قشر و مجموعه ای به اندازه روحانیت در اداره جامعه نقش ندارد و چه بخواهیم و نخواهیم، این نظام به نام ماست و صدمه آن به پای ما نوشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری ابراز داشت: در آستانه امتحان ملی و مذهبی بزرگی به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم؛ امروز هزاران مشکل در جامعه داریم که بخش عمده آن به قوانین موجود بر می گردد و نمایندگان مجلس هستند که می توانند قانون خوب برای کشور وضع کنند؛ پس باید برای انتخاب افراد اصلح در این انتخابات تلاش نماییم.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سپهری، نماینده طلاب و فضلای زنجان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و دهه بصیرت، گفت: مردم در نهم دی ماه سال ۸۸ نسخه فتنه گران را پیچیدند و در فتنه ۹۸ نیز که در کمتر از سه روز جمع شد، بحمدالله مردم ولایی استان زنجان پیشگام این حماسه بودند.

وی به مفاخر استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مفاخر استان زنجان در قم است و اساتید بسیاری نیز از استان زنجان در شهر مقدس قم مشغول به تدریس می باشند که مایه افتخار ما می باشند.

نماینده طلاب و فضلای استان زنجان به ارائه گزارشی از فعالیت نمایندگان طلاب استان پرداخت و خاطرنشان ساخت: قریب به دو سال است که دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب آغاز شده است و تاکنون بیش از ۵۰ مورد وام دو میلیون تومانی برای طلاب استان معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سپهری تصریح کرد: دیدار با امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع، دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، دیدار با نماینده ولی فقیه در زنجان، دیدار با استاندار زنجان، دیدار با برخی از معاونین حوزه های علمیه، دیدار با رؤسای سازمان تبلیغات و اوقاف استان زنجان و ... در راستای پیگیری مشکلات و معضلات طلاب و فضلای استان زنجان، برخی از فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha