پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نقش یادواره شهدا

حوزه/ نقش یادواره شهدا در تحقق و تبیین بیانیه گام دوم در نشست تخصصی یادواره‌ها و محافل شهدا بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمد صادقی از راویان دفاع مقدس در نشست تخصصی یادواره‌ها و محافل شهدا که در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، نقش یادواره‌های شهدا در تحقق و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان این‌که یادواره شهدا باید بتواند همانند سنگر تحول ایجاد کند، اظهار داشت: یادواره باید به گونه‌ای باشد که فرد بی نماز وقتی به آن می‌آید، نماز خوان شود. بانوی بی حجاب می‌آید زهرایی بیرون رود.

حجت‌الاسلام صادقی، خمیرمایه اصلی یادواره را روایت سیره شهدا دانست و اظهار داشت: یادواره، خاطره گویی نیست، چون خاطره گویی همه جا وجود دارد. یادواره بیان سیره شهداست.

وی ادامه داد: بهترین گزینه در هر یادواره، روای است. البته روای زمانی می‌تواند خود را نشان دهد که یادواره برگزار شود.

این روای دفاع مقدس با اشاره به این‌که سال گذشته ۶۰ هزار یادواره در کشور برگزار شد، بیان داشت: این میزان یادواره ثبت شده و چه بسا تعداد از این میزان نیز بیشتر باشد.

وی در ادامه سخنان به تشریح یادواره شهدای در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و اهداف آن را «شالوده ریزی بنای رفیع تمدن اسلامی»، «بصیرت افزایی و آگاهی بخشی»، «ایستادگی، شوق و طراوت ملت» و «غنا و قوت فرهنگی و نیروی انسانی کشور» برشمرد.

حجت‌الاسلام صادقی یادواره شهدا را مقدمه سازی برای تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر یادواره شهدا برگزار نشود، گام دوم شکل نمی‌گیرد، چون شالوده اینجاست.

وی یادآور شد: تا یادواره نگیریم معرفت حاصل نمی‌شود؛ معرفت راوی، سخنران، مجری و… با یادواره ایجاد می‌شود.

این روای دفاع مقدس، شالوده ریزی بنای رفیع تمدن اسلامی را ایجاد عزت و عظمت، حیات و بقای نظام اسلامی، ادامه راه شهدا، پرش انسان به سمت اوج قله کمال، ترسیم سبک زندگی شهیدان، توسل و تقریب به پروردگار، ماندگاری انقلاب و صلاح کشور و ملت دانست.

وی با تأکید بر این‌که بیانیه گام دوم، جامعه سازی و جامعه پردازی است، تصریح کرد: شالوده دولت ما درست است، در کابینه‌ها مشکل داریم.

حجت‌الاسلام صادقی اضافه کرد: ساختار دولتی ما مشکلی ندارد، ما دولت دینی هستیم ولی این بدین معنا نیست که کابینه نیز اسلامی باشد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha