جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / یادواره شهدا مدرسه حقانی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: به لطف الهی و به برکت نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی، عزت امروز روحانیت حقیقتاً در تاریخ بی نظیر است و ما باید قدردان این عزت و آبرو باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،   آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، پنجشنبه شب طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی که با حضور طلاب، اساتید و مردم در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: همین شهدای والامقام از جمله شهدای این مدرسه علمیه که بیش از یک صدنفر هستند از جمله برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروز مایه عزت و آبرو و افتخار برای همه ما به شمار می روند و ما باید قدردان و نگاهبان این ارزش ها باشیم.

ایشان همچنین با اشاره به اهمیت خاص نقش شهیدان در پیروزی نهضت امام(ره) و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی در ایران گفت: بی شک امام راحل بدون ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی شهدای والامقام در این راه به چنان موفقیتی نمی رسیدند که بتوانند نظام طاغوتی دو هزار و پانصدساله را برچیده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این کشور برقرار نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شهیدان کسانی بودند که عاشقانه با خدای خویش معامله کردند و در این نهضت الهی ندای امام عظیم الشان را شنیدند و بپاخاسته و ایشان را یاری کردند و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

ایشان با بیان این که ما درس بصیرت و شجاعت انقلابی و ایمانی را از شهیدان می آموزیم، ابراز داشت: تبیین و ترویج گفتمان جهاد و شهادت علاوه بر آن که در امور فردی باعث تهذیب و پاکیزه شدن افراد می شود، در عرصه اجتماعی نیز باعث پیشبرد برنامه های جبهه حق و موفقیت آن می گردد.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به این که ارزش کارها به نیت است، گفت: آدمی برای جلب رضای الهی باید همه رفتارهایش را به صورت خالصانه انجام دهد و به خصوص اگر هر کاری صرفاً از روی عشق به خدای متعال صورت بگیرد، از ارزش ویژه و مضاعفی  برخوردار است و در این دنیا، هیچ ایثار و حرکت عاشقانه ای بالاتر از این نیست که انسان مخلصانه جان شیرین خویش را برای رضای معبود و در راه نشر دین و پیام او نثار کند.

ایشان با اشاره به آخرین نجوای عاشقانه امام حسین(ع) در گودال قتلگاه با خدای خویش مبنی بر این که همه چیز را در راه عشق به پروردگار فدا کرده تا رضای خداوند را به دست آورد، بیان داشت: بی شک ایثار و شهادت سیدالشهدا(ع) نمونه اصلی و بارز جهاد مخلصانه در راه خداست و امروز هم ما یقین داریم که اگر ایثار و فداکاری شهیدان ما به تاسی از امام حسین(ع) نبود، این انقلاب به اینجا نمی رسید و اگر انقلاب به ثمر نمی رسید معلوم نبود که ما چه سرنوشتی داریم و اصلاً از مسلمانی ما چیزی باقی می ماند یا خیر.

رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) همچنین خاطرنشان کرد: با وجود همه دشمنی ها و عداوت ها، سال به سال شاهد هستیم که بر عظمت و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان افزوده می شود و امروز برکات این انقلاب و نهضت به دورترین نقاط عالم رسیده است.

ایشان با تاکید بر این که امام خمینی (ره)، بزرگمردی بودند که بر اساس تکلیف الهی عمل کرده و همواره رضای احدیت را مدنظر داشتند، گفت: امام راحل حقیقتاً فردی با صلابت و شجاع بودند و در راه خدا از هیچ چیزی هراس و باکی نداشتند و تنها هدفشان اطاعت خداوند و انجام وظیفه برای این مهم بود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: ایشان در عین حال همواره از ریاست و شهرت گریزان بودند و همه مسئولان و روحانیون باید از سیره و منش ایشان الگو بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی ها و شاخصه های طلبه تراز انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت: طلبه تراز انقلاب اسلامی، طلبه ای است که ضمن توجه به تحصیل و تهذیب، وظیفه دینی و انقلابی خود را بر اساس شرایط زمان به خوبی شناخته و به دنبال تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

ایشان افزود: طبیعی است که امروز طلاب وظایف متفاوت و سنگین تری نسبت به دهه های گذشته برعهده دارند و باید بدانند که امروز شرایط تغییر یافته اما راه و آرمان ما همان است که امام خمینی (ره) در این نهضت مشخص کردند و امروز مقام معظم رهبری به خوبی راه حراست از آن و دست یابی به اهداف انقلاب را تبیین می نمایند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha