جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عراق

حوزه/ رؤسای احزاب و مسئولین عراقی شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را تسلیت گفتند و اشاره کردند: این دو شهید نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و پیروزی بر داعش داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شخصیت های عراقی در واکنش به شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المندس، اقدام جنایتکارانه آمریکا را محکوم کرده و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.

عمار حکیم: این دو شهید نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و پیروزی بر داعش داشتند

 سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق نسبت به پیامد های ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی هشدار داد و دولت عراق را به انجام اقدامات لازم در جهت ممانعت از اینگونه تجاوز ها دعوت کرد.

عمار حکیم در بیانیه خود گفت: در کمال غم و اندوه، شهادت دو فرمانده بزرگ سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به ملت ایران و عراق تسلیت می گوییم، این دو شهید زندگی خود را در راه جهاد و جانفشانی گذاشتند و نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و پیروزی بر داعش داشتند.

وی افزود: به شدّت این نقض آشکار حاکمیت عراق را محکوم کرده و نسبت به پیامد ها، تأثیرات و خطر این حمله هشدار می دهیم و از دولت می خواهیم اقدامات لازم در جهت ممانعت از اینگونه تجاوز ها صورت دهد و ملت عراق را به اتحاد و انسجام در مقابل چالش ها دعوت می کنیم.

شیخ اکرم الکعبی: آمریکا از حماقت خود پشیمان خواهد شد

شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق در بیانیه خود نوشت: ای فرماندهان شجاع و ای عاملان به وعده حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس، مدت هاست که شما منتظر شهادت بودید و پیوسته در خطوط جلویی جبهه ها حضور داشتید تا اینکه به شهادت رسیدید، شهادت گوارای شما باد.

وی افزود: ای سردار سلیمانی آسوده بخواب که ما راه تو را ادامه می دهیم، همانگونه در جنگ علیه گروهک های تروریستی داعش در موصل، تکریت و سامرا به هنگام وداع با شهدا می گفتی:" باید مسیر تحقق اهداف مقدسی که به خاطر آن جمع شدیم، ثابت قدم باشیم و در شرایط سخت شکست نخوریم".

شیخ الکعبی تأکید کرد: برادرانت هرگز شکست نخواهند خورد و جنگ را به پیروزی خواهند رساند و بر عهد و پیمان باقی خواهیم ماند تا در دل های هر یک از ما یک سلیمانی متولد شود و خون شما انقلاب و سیلی است که کبر و غرور آنان را در هم خواهد شکست.

دبیرکل النجبا اشاره کرد: آمریکای شرور بداند که حماقتی مرتکب شده که به خاطر آن پشیمان خواهد شد و دل های ما مملو از درد و حسرت از دست دادن سردار دل پاک است و این درد و حسرت به حماس، خشم و انقلاب تبدیل خواهد شد.

مقتدی صدر: آنها هرگز نخواهند توانست به عزم و جهاد ما ضربه بزنند

سید مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق شهادت سردار قاسم سلیمانی را مرجعیت، رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و اشاره کرد: هدف قرار دادن سردار سلیمانی توسط استکبار جهانی به معنی هدف قرار دادن جهاد، معارضه و روح انقلابی بین المللی است.

وی افزود: آنها هرگز نخواهند توانست به عزم و جهاد ما ضربه بزنند و از خداوند می خواهیم که منطقه را از خطر دور نگه دارد و از همه می خواهیم با حکمت و هوشمندانه عمل کنند.

سید صدر تصریح کرد: من به عنوان مسئول مقاومت ملّی عراق به مجاهدان به ویژه "جیش المهدی" و تیپ های "الیوم الموعود" و تمامی گروه های ملی قانونمند تحت امر ما هستند، می خواهیم برای حمایت از عراق کاملاً آماده باشند.

شیخ الخزعلی: در قبال خون سردار سلیمان نابودی اسرائیل و در مقابل خون المهندس پایان آمریکا در عراق است

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: خون سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در مقابل نابودی اسرائیل و خون ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی در مقابل پایان حضور آمریکا در عراق است.

وی تأکید کرد: تمامی مجاهدان و مردان مقاومت باید آماده باشند که پیروزی نزدیک در راه است.

نخست وزیر مستعفی عراق: ترور سردار سلیمانی و المهندس جنایتی خطرناک است

عادل عبد المهدی نخست وزیر عراق شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المندس را جنایتی خطرناک دانست و گفت: عملیات آمریکا در ترور شخصیت های عراقی و ایرانی نقض آشکار حاکمیت عراق است.

حزب الدعوه اسلامی خواستار بازنگری دولت عراق در روابط خود با آمریکا شد

حزب اسلامی الدعوه عراق در پی شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس از دولت عراق خواست اقدامات لازم را صورت دهد و در روابط خود با آمریکا بازنگری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha