پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که شهید سلیمانی متفکر و تحلیل گر بودند، گفت: مردم بُعد تفکری ایشان را کمتر می شناختند و بیشتر بُعد جهادی ایشان را شنیده بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، در پی شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی متفکر بود.

وی افزود: مردم بُعد تفکری ایشان را کمتر می شناختند، بیشتر بُعد جهادی ایشان را شنیده بودند. شهید سلیمانی یک تحلیل گر عمیق بود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این که دشمنان به سیم آخر زده و دست به چنین جنایتی زدند، یادآور شد: دشمنان همه چیز را از دست رفته می دیدند.

وی اظهار کرد: برای این بزرگواران آینده ای جز شهادت نیست. برای چنین افرادی مرگ عادی ننگ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که شهید سلیمانی نماد عشق، احساس، عاطفه و مظهر اخلاق، ادب و تواضع اسلامی بود، تصریح کرد: ایشان پس از هجمه های که به بنده شد، من را در آغوش گرفت و گفت همین خطی که میروی پیش برو.

وی یادآور شد: تاکنون ایران و اسلام به این میزان قدرت و عزت نداشته و شهید سلیمانی از سربازان خط مقدم آن بود.

رحیم پور ازغدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که جنگ یک فیزیک و یک متافیزیک دارد، خاطرنشان کرد: فیزیک جنگ در تمامی جنگ ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: خشونت، ظلم، جنایت و… محصول جنگ است. جنگ دو چهره یکی سیاه و یکی نورانی دارد. چهره بد جنگ چهره واقعی و فیزیکی آن است. جنگ بدترین پدیده در تاریخ بشر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ما مداح جنگ و طرفدار جنگ نیستیم، بلکه ضد جنگ هستیم، گفت: قرآن ضد جنگ ترین کتاب در عالم است.

وی افزود: جهاد اساسا ضد جنگ است و برای سرکوب جنگ افروزان است. جنگ سردار سلیمانی نیز از نوع جهاد بود. ایشان با جنگ افروزان و مستکبرین مبارزه می کردند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این که باید واقعیت ها جنگ روایت شود، تصریح کرد: به گونه ای جنگ را روایت کنیم که تنها به فیزیک آن اشاره نشود، بلکه بُعد متافیزیک آن محل بحث باشد.

وی اضافه کرد: عده ای می گویند در جنگ عقلانیت نبوده و حتی در برخی از فیلم ها می بینیم افراد به صورت گروهی حمله می کنند، در حالی که ما در هیچ عملیاتی چنین صحنه هایی را ندیدیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در جنگ این گونه نبود که هر کسی هر جور دوست دارد عمل کرده و حمله کند. همه چیز حساب شده بود. همه چیز برنامه ریزی شده بود. کجای این حمله بدون برنامه بوده است.

وی ادامه داد: فیزیک جنگ و پیروزی را بگوییم ولی از آن مفهوم عرفانی و عقلانی به دست آوریم. بُعد معنوی جنگ را باید بیان کنیم. با هر خاطره جنگ باید یک شبهه را برطرف کنیم.

دکتر ازغدی با اشاره به این که راویان نور امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند، تصریح کرد: هنوز حسین بن علی(ع) و زینب کبری(س) در دنیا حکومت ها را سرنگون می کنند.

وی با اشاره به این که در روایت جنگ نباید شهدا را تحقیر کنیم، گفت: به گونه ای روایت نکنیم که افراد نسبت به شهید ترحم کنند. آرزوی شهادت باید خروجی یادواره شهدا باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که محصول گزارش ما باید ایجاد شهادت در نسل جدید باشد، گفت: افرادی همانند شهید سلیمانی مشتاق شهادت بودند. ایشان عاشق شهادت در مسیر کمک به مستضعفین بودند.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha