چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه کرج

حوزه/ امام جمعه کرج بابیان اینکه آمریکایی‌ها دست به اقدام احمقانه‌ای زدند و بازی بدی را شروع کردند که قطعاً تمام‌کننده آن نخواهند بود، گفت: آمریکا منتظر انتقام سخت و دردناک فرزندان رشید اسلام در هر نقطه‌ای از عالم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم البرز در راهپیمایی روز بصیرت، بیان داشت: از همه مردم بزرگوار و سرافراز استان به خاطر حضور گرم و مؤثرشان در راهپیمایی و تجمع ۹ دی تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: همین بصیرت و زمان‌شناسی شماست که تا امروز دشمنان ما را زمین‌گیر کرده و تاب‌وتوان آنان را گرفته و چون در حال غرق شدن و نابودی هستند هر از چند گاهی با عبور از خطوط ممنوعه ما خودشان را به دردسر بیشتر می‌اندازند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سیزدهم جمادی‌الاول سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه در سال یازدهم هجری قمری به روایتی، اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بانویی است که تمام هستی‌اش را خرج ولی خدا کرد و به همه ما یاد داد که چگونه در مسیر اطاعت از ولی حرکت کنیم و تا آخر ثابت‌قدم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: ای‌کاش این روشن‌ضمیری شما و بصیرت شما مردم که امروز دارید در زمان پیغمبر و بعدازآن هم بود که با اتحاد و انسجام خودتان نگذارید در خانه علی بن ابیطالب را به آتش بکشند.

وی تأکید کرد: فرهنگ غنی اهل‌بیت عصمت و طهارت دائماً در حال ساختن انسان است و دشمنان دائماً در حال دشمنی و جنگ با حقیقت و انسانیت و خوبی‌ها و ارزش هستند.

دشمن از فرهنگ ایثار و شهادت هراس دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه یکی از جنگ‌های مرسوم برای زمین‌گیر کردن ملت‌ها حمله به نمادهای هویتی آنان است، گفت: هدف دشمنان این است تا به این وسیله شخصیت ملی و دینی ملت را از بین ببرند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه یکی از نمادهای مهم ما حجاب است، اذعان داشت: دشمنان از سال‌ها قبل باحجاب به مبارزه پرداختند و در ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۱۴ رضاخان، عنصر وابسته به دولت‌های بیگانه به‌خصوص انگلیس خبیث دستور کشف حجاب را داد.

وی در ادامه بابیان اینکه در آن زمان روحانیت قیام و اعتراض کرد اما همراهی مردم کم بود، گفت: متأسفانه فرهنگ ابتذال و برهنگی، هویت سوزی کرد تا ۳۲ سال گذشت و مردم به رهبری روحانیت در مقابل استکبار و استعمار ایستادند و با کمک از فرهنگ عاشورا بر طاغوت غلبه کردند و انقلاب بر مبنای اسلام و دستورات دینی و الهی پیروز شد و موجبات احیای هویت اسلامی را فراهم کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه امروز در میدان انواع جنگ‌ها قرار داریم و باز به این نماد هویتی اسلام حمله می‌کنند، گفت: با عناوین مختلف سعی در قداست شکنی از آن رادارند و دوقطبی «حجاب و آزادی»، «حجاب و اختیار» و امثال ذالک درست می‌کنند تا به اهداف خود که بی‌هویت کردن است برسند.

امام جمعه کرج با اشاره به انتشار مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات در دی‌ماه سال ۱۳۵۶، اظهار داشت: در این روز هم به یکی دیگر از نمادهای دینی و هویتی حمله کردند و به مرجعیت و حضرت امام بی‌احترامی کردند که مردم قم، طلاب و اساتید حوزه با هوشیاری به‌موقع و با بصیرت تمام به خیابان ریختند و حماسه ۱۹ دی را رقم زدند و کار را پیش بردند تا به پیروزی رسیدند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از این نمادهای ماندگار که دشمن به‌شدت از آن هراس دارد تا جایی که در سند استعماری ۲۰۳۰ طوری طراحی کرده‌اند که در کتب درسی این نمادها به فراموشی سپرده شوند، شهدا هستند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با عوامل کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب یاد شهدا را برترین نماد انقلاب اسلامی دانستند و مقابله با حرکت خبیثانه و حذف این نماد را وظیفه همگان قراردادند.

آمریکایی ها بازی را شروع کردند که تمام کننده آن نخواهند بود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، افزود: امروز یک نماد دیگر به این مجموعه نورانی اضافه شد و دست پلید و تروریست استکبار، شیطان بزرگ، به خون فرزند رشید اسلام، سرباز دلاور قرآن، مالک رشید ولایت، شیر بیشه‌های مبارزه با داعشیان و تکفیریان، فرمانده شجاع خط مقاومت، رزمنده فداکار، عارف، زاهد و خودساخته، بسیجی بزرگوار قاسم سلیمانی آغشته شد و روح مطهرش به یاران شهیدش پیوست.

وی در ادامه افزود: او که دائماً خود را جامانده این قافله می‌دانست و آرزوی شهادت می‌کرد در این ایام فاطمیه و در روز جمعه مزد سال‌ها مبارزه و مجاهدت درراه قرآن، اهل‌بیت و انقلاب را گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز تأکید کرد: می‌خواهند با ترور و شهادت عزیزانمان روحیه ما را تضعیف کنند تا تن به ذلت دهیم و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی‌مان عقب‌نشینی کنیم اما نمی‌دانند برعکس تصور آنان، شراره‌هایی از آتش در قلب ما برای گرفتن انتقام مظلوم، شعله‌ور خواهد شد و تا رسیدن به مقصود آرام نخواهد شد لذا ما به حقانیت راهی که می‌رویم با ریخته شدن این خون‌ها یقین می‌کنیم.

امام جمعه کرج تصریح کرد: آنان نمی‌دانند که این خون در جوامع مختلف انسانی و مبارزینِ جبهه‌های مختلفِ رودررو با آمریکا و اسرائیل و ارتجاع حرکت ایجاد می‌کند و انگیزه تولید می‌کند و چنان طوفانی به پا خواهد کرد که اثری از جنایتکاران باقی نخواهد گذاشت.

وی افزود: آن‌ها از رزمایش موفق سه‌جانبه ایران و روسیه و چین که در آب‌های بین‌المللی انجام شد عصبانی هستند و خوب می‌فهمند که در این نقطه عالم بلکه همه‌جا دیگر جایی برای آنان نیست لذا سعی می‌کنند که راه نجاتی پیدا کنند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز بابیان اینکه آمریکایی‌ها دست به اقدام احمقانه‌ای زدند و بازی بدی را شروع کردند که قطعاً تمام‌کننده آن نخواهند بود، گفت: مسلم بدانید پایان بازی کودکانه آذرخشی که درست کردید و بر این عملیات رذیلانه نام‌گذاری کردید به دست شما نخواهد بود و آمریکا منتظر انتقام سخت و دردناک فرزندان رشید اسلام در هر نقطه‌ای از عالم که منافعی داری باش.

تحقق شعار مرگ بر آمریکا نزدیک است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: امروز کاملاً محسوس است و صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا و اسرائیل به‌خوبی بگوش می‌رسد و لحظات تحقق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نزدیک شده است لذا ای جرثومه‌های تباهی، پلیدی، ترور، خشونت و کودک کشی از امروز دیگر راحت نخوابید و هرلحظه منتظر صاعقه‌ای باشید که بر سر شما فرود خواهد آمد.

وی با اشاره به آیه ۱۰۶ سوره مبارکه بقره که می‌فرماید: «ما نَنْسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر»، بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «یا مثل او یا بهتر از او می‌آید نمی‌دانید که خدا قادر بر همه‌چیز است» و این یعنی دوستان ناراحت از این ناحیه نباشند که چه کسی جای قاسم سلیمانی را پر خواهد کرد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه عنوان کرد: سنت خدا این است که جایگزین دارد البته هرکسی خصوصیات شخصی خودش را دارد اما باید ببینید چه چیزی او را قاسم سلیمانی کرد که قلب تمام ضد آمریکائی‌های جهان را متوجه خودش کرد؟ لذا شما هم مثل او باشید و شما هم بروید آن صفات را در خودتان محقق کنید و کمک ولیّ زمانتان باشید و ویژگی‌های او، رفتار او، زندگی او را الگو قرار بدهید و خود را تنظیم کنید؛ او از صدیقه طاهره و اهل‌بیت آموخت که چگونه باشد لذا شما هم می‌توانید و می‌شوید.

امام جمعه کرج بابیان اینکه قطعاً رهبر معظم انقلاب از این ناحیه کمبود و کسری ندارند و به‌موقع خواهید دید، گفت: همه داشته‌ها را که یک‌مرتبه رو نمی‌کنند.

شهادت باید عامل وحدت باشد

وی با تأکید بر اینکه شهادت باید عامل وحدت باشد، اظهار داشت: تمام تلاش استکبار این بوده که خط مقاومت وحدت و انسجام خودش را از دست دهد لذا در لبنان تلاش کردند دولتش را از بین ببرند و در عراق هم همین‌طور شد و آثار شوم آن دیده می‌شود و در ایران هم با ایادی خبیثی که دارند به همین مطلب تلاش دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه این شهادت باید عامل وحدت اجتماع مؤمنین و انقلابیون باشد، گفت: سیاست‌بازان نادان و دنیاپرست ببینید که اگر دشمن روزنه‌ای پیدا کند درنگ نمی‌کند ولو برخلاف تمام پروتکل‌هایی که دارند، اقدام ناجوانمردانه می‌کنند لذا نباید از این به بعد بشنویم که کسی از داخل کشور راجع به معامله و مذاکره با بیگانگان حرفی بزند و  هرگز این کلام از هیچ‌کسی در داخل نباید شنیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه وقتی دشمن در جنگ نرم کم بیاورد به جنگ سخت رو می‌آورد، گفت: جمعه گذشته به حشد الشعبی حمله کردند و آن جنایت را انجام دادند چون حشدالشعبی خار چشم استکبار است و این جرم کمی برای آنان نیست که کوبیده شوند اما محبوبیت آنان بیشتر شد.

وی در پایان با اشاره به شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان حشدالشعبی، گفت: ابومهدی مهندس در مصاحبه‌اش گفته بود خوش به حالتان که ولی‌فقیه دارید و بعد گفته بود دوست دارم در بهشت‌زهرا در کنار شهید رجایی و باهنر دفن شوم که این همان تربیت الهی است که همه باید به آن توجه کنیم که مرز نمی‌شناسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha