پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان آرزوی بنیانگذار انقلاب برای تشکیل هسته‌های مقاومت را عملی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان بر ضرورت پیشه کردن تقوا در کارها اشاره کرد و اظهار داشت: شوق انسان باتقوا این است که تمام عالم اهل تقوا بشوند. انسان متقی دوست دارد تمام مردم دنیا گناه را ترک کنند، اما آیا زمانی خواهد آمد که همه اهل تقوا باشند؟ هیچ‌کسی اهل گناه نباشد؟

وی ادامه داد: پاسخ این است که در هرزمانی انسان‌ها مختار هستند و ممکن است با وسوسه شیطان و یا بدون آن، به خاطر هوای نفس در دام گناه بیفتند اما زمانی خواهد آمد که جهت حرکت زندگی بشری برخلاف امروز که در جهت مادیات و ظواهر و تجملات است در جهت تقوا و خواست الهی باشد و این در زمان تشکیل حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج ) و بعد از ظهور اتفاق می‌افتد و ما وظیفه‌داریم برای رسیدن چنین روزی منتظر باشیم و در راستای این انتظار تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام کتابچی در توصیف یاران امام زمان (عج) بیان داشت: تنها کسانی توفیق یاری خاص حضرت را پیدا می‌کنند که در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) را یاری کرده باشند پس امروز باید برای یاری ایشان تلاش کنیم نه اینکه بنشینیم تا ظهور فرابرسد.

وی در ادامه به شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: شهادت ایشان همه ما را ناراحت و غمگین کرد اما افراد باایمان محکم‌تر از گذشته راه را ادامه می‌دهند و برای رسیدن به آرزوهای حاج قاسم سلیمانی که آزادی قدس شریف بود تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه سلفچگان به ویژگی‌های شهدا اشاره کرد و گفت: شجاعت، ایثار، فداکاری، بصیرت، ولایتمداری و تمامی صفات الهی برازنده شهدا است خصوصاً شهدایی همچون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مسیر اهل‌بیت (ع) به شهادت رسید.

وی افزود: نمی‌دانم شهادت سردار سرافراز اسلام را چگونه به او تبریک بگویم. سردار ما، شهادت حق تو بود، شهادت نوش جانت شهادت گوارای وجودت و قطعاً مسیرت تا ابد ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: ایران ما عزادار است اما نه عزاداری که سر در گریبان کرده باشد و غصه بخورد، عزاداری که آتش انتقام در وجودش شعله می‌کشد و تمامی دنیا شروع انتقام تو را تا قبل از تشییع پیکر مطهر و به خون آغشته‌ات خواهد دید.

وی به ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: او مطیع رهبری بود اما متأسفانه مسئولینی داریم که برخلاف این مسیر حرکت می‌کنند. فقط ادعای تبعیت از رهبری رادارند ولی هرگز لذت اطاعت را نبرده‌اند.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: سردار سلیمانی یک فرد نیست یک ملت، یک نماد، نماد یک تفکر و یک‌راه نورانی و الگوی جهاد برای رهایی همه مظلومان عالم است.

وی تصریح کرد: دولت خبیث امریکا با این اقدام بزدلانه و شبانه مرتکب یک حماقت بزرگ راهبردی شد و قطعاً شهادت سردار سلیمانی آغاز کار و فصل جدیدی در اوج‌گیری جبهه مقاومت است.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آرزوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب برای تشکیل هسته‌های مقاومت را عملی کرد به‌طوری‌که امروز حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حزب الله لبنان، انصار الله یمن، قوات الوطنی سوریه و مقاومت فلسطین به‌عنوان جبهه مقاومت راه او را ادامه می‌دهند و همگی خونخواه شهدای مقاومت به‌ویژه سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha