پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کنار رهبر انقلاب

حوزه/نخستین مراسم گرامیداشت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این جنایت آمریکایی شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نخستین مراسم گرامیداشت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این جنایت آمریکایی شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که شبستان امام خمینی(ره) و صحن های حرم مطهر مملو از جمعیت بود، آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله سعیدی، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، علما و فضلای حوزه علمیه قم و جمع کثیری از مردم شهید پرور استان حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی در سخنانی عنوان کرد: اوضاع امروز ما متفاوت از روزهای مظلومیت صدر اسلام بوده و خون شهدا برکت بیشتری پیدا کرده است، امروز اگر یک سرباز ما را می کشند از ترس فرار می کنند و از کشتن یک شهید از ما ابراز خوشحالی می کنند و این نشان دهنده ترس آن ها از سربازان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی تصریح کرد: سردار سلیمانی در زمان حیات خود طعنه هایی از عده ای شنید، اما با قدرت به کار خود ادامه داد تا به شهادت رسید، امیرالمومنین فرمودند بیچاره است کسی که اجازه دهد دشمن به مرزهایش برسد.

همچنین در بخشی از این مراسم بزرگداشت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سردار قاسم سلیمانی 40 سال در اتفاقات خارج و داخل کشور مبارزه کرد و اگر رشادت های این شهید بزرگوار و شهدای مدافع حرم نبود، معلوم نبود که امروز این امنیت را داشته باشیم.

وی ابراز کرد: شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس بیشترین خدمت را برای امنیت کشور کرد، امروز نیز بیشترین خدمت را به مظلومین جهان که به سمت جمهوری اسلامی دست نیاز دراز کرده بودند را انجام داد.

سردار اشتری مطرح کرد: حضور رزمندگان ما در عراق و سوریه برای امنیت زنان و خانواده های مردم بود و حضور ایشان برای صلح و امنیت بود.

در ادامه، سوگواری بر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همراه ذکر مصیبت آن حضرت و سینه زنی انجام شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha