پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نادر رنجبر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: منطق این شهید بزرگوار همان منطق قرآن بود که استقامت در مقابل دشمنان دین را سرلوحه زندگی مومنانه می دانست.

حجت الاسلام نادر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با تبریک و تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: انسانها در مواجه با مسئله مرگ دو دسته هستند افرادی که چون در خوابند مرگ آنها را در کام خود می گیرد و انسانهایی که صاحب حیات طیبه هستند و مرگ را در کام می گیرند.

این استاد حوزه ادامه داد: شهدا چون با عالم باقی در ارتباطند مرگ را مقهور خود می کنند و به سبب روح متعالی سیطره بر عالم خاکی پیدا می کنند.

حجت الاسلام رنجبر بیان داشت: در بیان قرآن شهید صاحب حیات هست و مرگ او را به عدم نمی کشاند به همین خاطر شهید به جامعه حیات می دهد و زندگی و بقا مادی و معنوی جامعه بشری را تضمین می کند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه تاکید کرد: سردار سرافراز عالم اسلام حاج قاسم سلیمانی انسان آسمانی بود که در بین ما خاکی نشینان عالم مادی چند صباحی قدم زد و پرکشید و با این شهادت دل همه آزادی خواهان و جبهه مقاومت را داغدار کرد و با شهادت خود گرد و غباری که بر روح جامعه نشسته بود را پاک کرد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: منطق این شهید بزرگوار همان منطق قرآن بود که استقامت در مقابل دشمنان دین را سرلوحه زندگی مومنانه می دانست و مقاومت در مقابل استعمارگران را به عنوان ارزش واقعی زندگی مجاهدانه قلمداد می کرد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: شهادت این شهید عزیز یک پیام مهم برای سیاستمداران و مردم مقاوم ایران داشت که قانون حاکم بر منطق نظام بین الملل منطق مذاکره و احترام متقابل نیست، بلکه قانون حاکم بر نظام سلطه همان قانون جنگل است که به دنبال تامین همه جانبه منافع این نظام بوده و  ملتهای ضعیف را مقهور خود کرده و زیر چرخ دنده های استیلای خود له می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه تصریح کرد: سیاستمداران ما که مذاکره با نظام سلطه را تنها راه برون رفت از مشکلات می دانستند باید متوجه باشند که شهادت حاج قاسم مهر تاییدی بود بر این فرمایش رهبر معظم انقلاب که «نباید به دشمن خوشبین بود».

وی تصریح کرد: آنهایی که دوره فعلی را دوره مذاکره معرفی می کردند نه دوره موشک دیدند که منطق حاکم همان منطق روز و تجاوز است و شهید عزیز ما به وسیله موشکهای دشمن که نشان حقد و کینه آنهاست به شهادت رساندند .

حجت الاسلام رنجبر گفت: سردار سلیمانی درست زمانی شهید شد که برخی دولتمردان ما در خواب مذاکره بودند و این حادثه تلخ امیدوارم آنان را از خواب بیدار کند و متوجه دشمنی دشمنان بکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha