پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 جمعیت مسلمانان بریتانیا از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد

حوزه/ طبق آمار تهیه شده توسط یک دفتر آمار ملی در بریتانیا، مسلمانان سریعترین رشد جمعیتی را در این کشور داشته اند و جمعیت آنان برای نخستین بار از مرز ۳ میلیون نفر گذشته است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، براساس برآوردهای تهیه شده توسط وایتهال ، جمعیت مسلمان انگلیس برای اولین بار از مرز سه میلیون عبور کرده است.

طبق گزارش این سازمان مسلمانان رو به رشد ترین گروه دینی در بریتانیا را دارند و جمعیت  مسیحیان رو به کاهش است. این ارقام توسط دفتر آمار ملی به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی تهیه شده است تا برای اولین بار تلاش کند ارزیابی های منظمی از مقیاس گروه های مختلف قومی و مذهبی ارائه دهد.

تاکنون جمعیت اقلیت های مذهبی و قومی تنها با استفاده از نتایج سرشماری کامل ملی ده ساله ملی سالانه ، فقط یک بار در دهه قابل سنجش بودند. براساس ارزیابی این سازمان کاهش جمعیت مسیحیان همچنان دیده می شود، اما اندکی کمتر شده است.

 در این گزارش آمده است که مقیاس سهم یهودیان و بوداییان از جمعیت پایدار مانده است.

سهم افرادی که می گویند اصلاً مذهبی ندارند یا در مورد ایمان خود بحث نمی کنند ، تقریباً به یک سوم از جمعیت انگلیس رسیده است ، که تقریباً مطمئناً نتیجه سقوط عقاید مسیحی است.

این سازمان همچنین تخمین زده است که نسبت افرادی در انگلیس که می گویند از مذهبی غیر از یک دین بزرگ پیروی می کنند بین سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۶ بیش از ۳ برابر شده است.   این افزایش ممکن است در نتیجه سرخورده شدن از مسیحیت ، و جستجو برای یافتن مذاهب جدید به وجود آمده باشد.

آمارهای جدید نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ - پنج سال پس از سرشماری ملی ۲۰۱۱ ، تعداد ۳،۱۳۸،۰۰۰ مسلمان در انگلستان و ولز وجود داشته است که از ۲.۷ میلیون نفر در طی پنج سال ، بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر افزایش یافته اند. این افزایش تقریباً ۱۶٪ بوده است.

برآوردهای این سازمان نشان می دهد که تنها در انگلیس ۳ میلیون و ۹۲ هزار مسلمان در سال ۲۰۱۶ زندگی می کرده اند.

در این گزارش آمده است: برای گروه مسیحی کاهش وجود دارد ، اگرچه  آن ها هنوز بزرگترین گروه در انگلیس هستند. بیشترین افزایش در میان مسلمانان دیده می شود.

این نهاد افزوده است که آمار شناسان هنوز نمی توانند دلایل رشد جمعیت مسلمانان و افول مسیحیت را نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha