شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چین بیش از 100 قبرستان اسلامی اویغورها  را نابود کرده است

حوزه/ تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که دولت چین در اقداماتی، 100 گورستان متعلق به مسلمانان اویغور را تخریب کرده و آن ها را با پارکینگ های اتومبیل و زمین های بازی جایگزین کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندت، چین در اقدامات اخیر که گروه های حقوق بشری آن را تشدید فعالیت رژیم کمونیستی برای تخریب فرهنگ اقلیت مسلمان نامیده اند ، بیش از 100 قبرستان اویغور را تخریب کرده است.

صدها تصویر ماهواره ای که توسط سی ان ان تجزیه و تحلیل شده است نشان می دهد مکان های دفن و قبرستان های اسلامی در استان سین کیانگ غربی از بین رفته اند که برخی از آن ها به پارکینگ های اتومبیل و زمین های بازی تبدیل شده اند. اکثر قبرستان ها ،مکان هایی هستند که نسل های پیشین و اجداد اویغورها در آن دفن شده اند و طی دو سال گذشته ویران شده اند.

عزیز عیسی الکون ، شاعر اویغوری که بیش از 20 سال پیش از این منطقه گریخت و اکنون در لندن زندگی می کند، گفت که وی تقریباً دو سال پس از درگذشت پدرش قبر او را در «گوگل ارث» داده است. اما یک روز تصویر ماهواه ای به روز شده ای از گورستان را مشاهده کرد که با یک مزرعه جایگزین شده است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت:  من هیچ تصوری از اینکه چه اتفاقی افتاد ، نداشتم و کاملاً در شوک بودم.

چین منکر تخریب قبرستان ها نیست و حداقل یک اطلاعیه رسمی اعلام کرده است که یکی از محل های دفن  «برای تأمین تقاضای برنامه ریزی شهری و ارتقاء ساخت و ساز» جابه جا شده است.

چینی ها مدعی هستند که به اقوام و اقلیت های مذهبی، آداب و رسوم آن ها و حق انتخاب گورستان احترام می گذارند

سوفی ریچاردسون ، مدیر چینی در دیده بان حقوق بشر در این باره به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد که آزار و اذیت مقامات پکن علیه مسلمانان به زنده ها محدود نمی شود و آن ها به مرده ها هم رحم نمی کنند. تلاش برای توجیه تخریب املاک فرهنگی به بهانه دلایل مبارزه با تروریسم یا برنامه ریزی شهری هیچ کس را فریب نمی دهد.  در عوض ، نیاز فوری به تحقیقات بین المللی مستقل در مورد نقض فاحش حقوق بشر در منطقه را تقویت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha