سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام طیبی فر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر گفت: اطاعت مردم از رهبر جامعه و استقامت در برابر خوشی و ناخوشی ها از محورهای مهم موفقیت جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «نقش محورهای مهم و اساسی در موفقیت حاکمیت اسلامی»، در جمع بانوان طلبه بسیجی مدارس علمیه شهر اصفهان در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) این شهر گفت: در شکل گیری، استقرار و استمرار حاکمیت الهی باید سه محور مهم، رعایت شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به بیان سه محور مهم موفقیت یک جامعه اسلامی پرداخت و گفت: جامعه ای موفق است که رهبریش را شخصی متعهد بر عهده بگیرد تا بتواند آن جامعه را خوب مدیریت و هدایت کند. در زمان غیبت امام، ولی فقیه جانشین حضرت است.

وی منشور الهی زندگی که در اصطلاح همان شریعت است را دومین محور موفقیت جامعه اسلامی دانست و گفت: در دین مبین اسلام منشور زندگی، منشور نبوی است و طبق آیه 7 سوره حشر، جامعه ای موفق است که آنچه پیامبراکرم(ص) نهی نمود را مرتکب نشود و آنچه ر ا امر نموده انجام دهد و سومین محور جهت موفقیت جامعه اسلامی اطاعت مردم از رهبر جامعه و استقامت در برابر خوشی و ناخوشی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر گفت: امیر المومنین علی(ع) می فرمایند: اگر سه محور فوق رعایت شود، آن جامعه از نظام سلطه نجات پیدا می کند، عزت به جای ذلت به آنها داده می شود، به جای ترس آرامش بر آن حاکم می شود، قدرت و حاکمیت به آن جامعه داده می شود، و ‌آن جامعه علمدار کل دنیا می شوند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه  اظهار کرد:رعایت سه محور بیان شده فقط خاص جامعه ما نیست، بلکه از زمان پیامبران تا کنون بوده است و به هر اندازه ای که یک جامعه در یکی از این سه محور اصلی کوتاهی کرد و از آن دور شود به همان اندازه ضرر می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha