جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید

همزمان با شامگاه اولین و دومین روز شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه و یارانش، ده ها مجلس یادبود در سوگ این شهدا در حسینیه ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مردم دارلعباده یزد که به حسینیه ایران شهرت یافته است در برگزاری مجالس گرامیداشت اباعبدالله الحسین (ع) در تمام روزهای سال پیشتاز هستند و به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از روز گذشته شهر یزد به سوگ نشست و مردم با حضور پررنگ و بی نظیر در نماز جمعه این هفته که بیش از ظرفیت مصلای برگزاری بود برای ابراز انزجار از جنایت آمریکا، حضور دشمن شکن خود را نشان دادند و سپس در راهپیمایی باشکوهی فریاد های ضد استکباری سردادند و بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

همزمان با شامگاه جمعه(اولین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی)مجالس یادبود بسیاری در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر یزد و نیز در همه شهرستان های استان  برگزار شد.

بر اساس این گزارش، به میزبانی هیئت علمدار حسین دارالعباده در مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) مراسمی با توسل به حضرت زینب(س) و یادبود حاج قاسم با حضور پررنگ مردم و سخنرانی و مداحی برگزار شد.

پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی به همت هیئت حسینه حضرت ابالفضل العباس(ع) کوی همافر و گلزار شهدا با سخنرانی حجج اسلام میرزابابایی، تقوی و متوسل و مداحی حمامی با حضور مردم شهید پرور یزد برگزار شد.

مجلس یادبود دیگری با عنوان «مقاومت و شهادت» بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی عراق از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با سخنرانی حجت الاسلام ضیایی و مداحی حجت الاسلام علیانژاد در محله میدان مهدیه و حسینیه حضرت سید الشهدا(ع) برگزار شد.

*مجالس دومین شامگاه شهادت حاج قاسم سلیمانی در یزد

بر اساس این گزارش، امشب هم برگزاری مجالس یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در برخی از محله های یزد همراه با نماز مغرب و عشا آغاز شده است.

هم اکنون آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) میزبان عزاداران شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش همراه با ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) است و سخنران این مراسم حجت الاسلام دانش خواهد بود.

مسجد تاریخی جامع یزد امشب بعد از نماز مغرب و عشا به همت هیئت انصار دارالعیاده یزد با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی نژاد مجلس یادبود شهدای حادثه تروریستی عراق شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را برگزار می کند.

مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) در بلوار آزادگان یزد و در جوار تنها شهید گمنام این مدرسه علمیه میزبان مردم شهید پرور یزد اعم از زن و مرد خواهد بود که حجت الاسلام قره چاهی سخنران این مراسم است و مداحان به ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) می پردازند و در سوگ حاج قاسم مداحی می کنند.

در محله حسن آباد یزد هم به میزبانی مسجد باب الحوائج پایگاه مقاومت بسیج عمار از امشب به مدت سه شب مجلس یادبود شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه و یارانش با حضور مردم شهیدپرور این محله برگزار می شود.

مجتمع فرهنگی کربلا در خیابان انقلاب یزد هم میزبان مردم دارالعباده و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و یارانش خواهند بود و  با سخنرانی دکتر فلاح و روایتگری حجت الاسلام فردی نژاد تا ساعتی دیگر آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، این مجالس یادبود تا پایان هفته در دیگر نقاط مختلف شهر یزد ادامه می یابد.

انتهای پیام/

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha