جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه، حاج قاسم را معمار شکست های استراتژیک آمریکا در دهه های گذشته توصیف کرد و گفت: سپاه به طور قطع انتقام دردناک و پشیمان کننده ای از آمریکا خواهد گرفت، اما زمان و مقیاس آن مکتوم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی با  تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه و قهرمانانه  سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این سرباز ولایت فرماندهی بود که تنها در افسانه ها  می توان چهره او را یافت؛ حاج قاسم فرمانده ای شبه افسانه‌ای و شخصیتی بود که کسانی که با وی آشنایی داشتند می دانند که جلوه های عمیق شخصیتی وی کم نظیر و شاید بی نظیر باشد .

وی افزود: سردار سلیمانی در عین صلابت و اقتدار، بسیار متواضع بود؛ در کار دقیق ، جدی و سخت گیر اما مهربان بود و طبع لطیف و شوخ‌طبعی جزو ویژگی های برجسته این شخصیت والا مقام بود.

فرمانده کل سپاه از سردار سلیمانی به عنوان معمار شکست های استراتژیک آمریکا در دهه های گذشته نام برد و اظهار کرد: آمریکایی‌ها سرانجام وجود این شخصیت بزرگ جهان بشریت و تاریخ اسلام را تاب نیاوردند .

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ۴۱ سال لباس جهاد از تن بیرون نکرد و در قلب تمام منازعاتی که یک طرف آن آمریکایی‌ها و متحدانشان بودند حضور چشمگیر با  تاثیرات تعیین کننده و تمام کننده داشت، گفت: سردار سلیمانی هیچ گاه اجازه نداد سیاست‌های میدانی و راهبردهای عملیاتی آمریکا در منطقه تحقق پیدا کند.

سرلشکر سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی را در مرز ممات قرارداد یعنی با تقویت جبهه فلسطین کاری انجام داد که امروز تمام نقاط سرزمین اشغالی که تحت سیطره اسرائیلی‌ها است در تقاطع آتش‌های دقیق فلسطینی‌ها قرار دارد، آتش هایی که از درون فلسطین تولید می شوند و با دقت بالا می‌توانند در هر نقطه‌ای فرود بیایند و این یعنی قرار دادن رژیم صهیونیستی در لبه تیز شمشیری که بین مرگ و زندگی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این سردار دلاور امت اسلام  حزب  الله لبنان را به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل کرد، گفت:  حزب الله امروز از توانمندی برخوردار است که در تغییر و تحول معادلات منطقه‌ای به خصوص جایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی حضور دارند نقش و پیشانی اصلی جبهه مقاومت را تشکیل می دهد.

فرمانده کل سپاه از حاج قاسم به عنوان  نوسان جبهه مقاومت یاد کرد و گفت:  خطوطی که این سردار دلاور در یک جغرافیای وسیع ترسیم کرد و قدرتی که تشکیل داد، سازماندهی کرد و به صحنه آورد،  بزرگترین خطر راهبردی آمریکایی ها یعنی جبهه تروریست تکفیری و داعش که آمریکایی‌ها مبدع و خالق آن بودند را به شکست کشاند، به این سیاست پایان داد و بخشی از کار آمریکا را در منطقه پایان داد.

وی در ادامه تصریح کرد: سردار سلیمانی در وحدت عملیاتی و ایجاد انگیزه و برانگیختگی و بسیج جوانان رشید سرزمین های مختلف اسلامی و قرار دادن آنها در یک جبهه واحد به هم پیوسته با آرمان های بزرگ،  اهداف مشترک و قدرت عملیاتی فوق العاده و تولید و تکثیر مخاطرات ناشناخته روی زمین علیه آمریکایی ها و دیگران نقش ممتاز و برجسته ای داشت .

سرلشکر سلامی، دوام و  هویت یکپارچه جبهه مقاومت را محصول مجاهدت های سردار سلیمانی عنوان  و با بیان اینکه  آمریکایی ها در هر نقطه‌ای که می رفتند تفکر او حضور داشت ، گفت: این فرمانده دلاور شجاعانه در میدان حضور داشت، محافظی نداشت، آشکارا حرکت می‌کرد و برعکس دشمنان که همه در مخفیگاه ها زندگی می کنند و جرات نمی‌کنند حتی برای یک لحظه در میان جمعیت ظاهر شوند، هرگز مخفیگاه نداشت و بسیار مردمی، آشکار و غیر امنیتی در همه صحنه‌ها حضور پیدا می‌کرد و طبیعی است که دشمن حضور چنین فرمانده ای را نتواند تحمل کند و سرانجام به شکل ناجوانمردانه این قهرمان جاودان و نامدار را به شهادت برساند.

 فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها همواره در اثر اشتباهاتشان دچار شکست های فاجعه بار می شوند، اظهار کرد: هنر سردار سلیمانی استفاده حداکثری از تهدیدات دشمن  و تبدیل آن به فرصت بود.

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا در جهان اسلام با ترور سردار سلیمانی فروپاشید و از هم گسسته شد، گفت: نتیجه، اثر و پژواک طبیعی ترور حاج قاسم ، شکل‌گیری یکانرژی جدید در جغرافیای وسیع  به صورت خودجوش،آتش به اختیار و مصمم برای یک انتقام گیری سخت و راهبردی، هم در جغرافیایی وسیع، هم در طول زمان، با تاثیرات تعیین‌کننده خواهد بود که به طور قطع به حضور آمریکا در این منطقه خاتمه خواهد داد .

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت هرگز با رفتن سردار سلیمانی آسیب نخواهد دید، بلکه قوی‌تر خواهد شد، اظهار کرد: ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی برای پایان حضور آمریکا در این منطقه است، این عبارت ثبت بشود، بعدها همه خواهند دید .

وی با بیان اینکه امروز سردار سلیمانی در شخصیت همه جوانان جهان اسلام تکثیر شده است، گفت: سردار سلیمانی یک امتداد، مسیر و مکتبی از جهاد و مبارزه علیه مستکبران است این راه ادامه پیدا خواهد کرد و جبهه مقاومت مصمم‌تراز گذشته علاوه بر آرمان‌های قبلی،  انتقام‌گیری از خون های به ناحق ریخته  فرماندهان شهید خود را دنبال می کنند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور قطع انتقامی دردناک  و پشیمان کننده از متجاوزین خواهد گرفت، افزود: پاسخی که مطمئنا تاثیرات قاطع، اثربخش و تمام کننده ای بر حضور آمریکایی‌ها خواهد داشت وآن ها دیگر در جهان اسلام جایگاهی نخواهند داشت ، اما کیفیت پاسخ ها ، زمان و مقیاس آنها مکتوم است؛ تا زمانی که پاسخ های ما توسط دشمنان دریافت شود و همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان، آثار این مواجهه و پاسخ های سخت و شکننده را مشاهده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر کس میزبان آمریکا شود، دشمن ملت‌های مسلمان است  به آنها هشدار می دهیم در رفتارها و توطئه های مخفیانه خود  تجدید نظر کنند؛ ما آنها را رصد می‌کنیم، مراقب باشند قربانی سیاست های آمریکا نشوند و شئونات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی خود را پای سیاست آمریکایی‌ها قربانی نکرده و هزینه سیاست و راهبرد آمریکایی ها را پرداخت نکنند .

فرمانده کل سپاه آینده منطقه را درخشان و روشن توصیف و تصریح کرد:  با پایان حضور آمریکایی‌ها منطقه به ثبات، شکوفایی ، تعادل و به امنیت خواهد رسید.

سرلشکر سلامی در پایان در پاسخ به توییت ترامپ مبنی بر اینکه "ایران در هیچ جنگی پیروز نشده و در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورد"، خاطرنشان کرد: آقای ترامپ باید مقداری تاریخ نزدیک را مطالعه کند و افق نگاهش را از یکی دو سال گذشته به چند دهه گذشته تا به امروز ببرد و متوجه شود که این ایران است که در همه جنگ ها پیروز شده و اساسا به مذاکره با دشمنان روی نیاورده است و در هر مذاکره‌ای هم به دلیل منش عادلانه و رفتار جوانمردانه خود موفق و پیروز بوده است، لذا اگر وی مصداقی دارد بیان کند، اما ما مصادیق بسیاری از پیروزی داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha